Op dit moment sta ik geregistreerd als eenmanszaak (zzp), maar zit er sterk aan te denken om mijn rechtsvorm te veranderen.
De reden hiervoor is omdat ik eigenlijk alleen maar zaken doe met het buitenland (ook buiten Europa).
Nederland is ook niet mijn doelgroep, vandaar...
Nu lijkt het mij verstandig om over te schakelen van eenmanszaak naar BV, Ltd of zelfs Inc.
Volgens mij is BV voor mij zowieso niet erg interessant, omdat naar mijn weten de term BV niet erg bekend is in het buitenland.
(misschien onze buurlanden, maar dan heb je het denk ik wel zo’n beetje gehad)
Wat raden jullie mij aan, BV, Ltd of Inc?
Ik wil natuurlijk richting mijn klanten vertrouwen uitstralen, maar ben er niet zeker van wat het beste bij mij past.
Nu ben ik op de hoogte van het feit dat hier in NL de term Ltd en Inc niet zo’n geweldige reputatie hebben... maar aangezien ik toch enkel zaken doe in het buitenland, is dat denk ik voor mij niet echt van belang.
Ik ben zelf woonachtig in NL en doe mijn werk vanaf mijn laptop, dus heb geen extern kantoor of iets dergelijks.
Geen idee of dit nog ergens invloed op heeft, maar ik ben van plan om binnen nu en een paar jaar naar Duitsland te gaan verhuizen (ivm met goedkoper wonen).
Ook is het bij mij niet helemaal duidelijk hoe het zit met het inleveren van de jaarstukken, kan dat gewoon in het land waar ik woon (voorlopig NL en in de toekomst waarschijnlijk Duitsland)?
En uit hoeveel personen moet een BV, Ltd of Inc minimaal bestaan?
Graag wat advies...
(en als het kan ook graag wat info wat betreft kosten voor het overzetten)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Budopower
Budopower
Hallo,
Ik zit een beetje met een dilemma;
Op dit moment sta ik geregistreerd als eenmanszaak (zzp), maar zit er sterk aan te denken om mijn rechtsvorm te veranderen.
De reden hiervoor is omdat ik eigenlijk alleen maar zaken doe met het buitenland (ook buiten Europa).
Nederland is ook niet mijn doelgroep, vandaar...
Nu lijkt het mij verstandig om over te schakelen van eenmanszaak naar BV, Ltd of zelfs Inc.
Volgens mij is BV voor mij zowieso niet erg interessant, omdat naar mijn weten de term BV niet erg bekend is in het buitenland.
(misschien onze buurlanden, maar dan heb je het denk ik wel zo’n beetje gehad)
Wat raden jullie mij aan, BV, Ltd of Inc?
Ik wil natuurlijk richting mijn klanten vertrouwen uitstralen, maar ben er niet zeker van wat het beste bij mij past.
Nu ben ik op de hoogte van het feit dat hier in NL de term Ltd en Inc niet zo’n geweldige reputatie hebben... maar aangezien ik toch enkel zaken doe in het buitenland, is dat denk ik voor mij niet echt van belang.
Ik ben zelf woonachtig in NL en doe mijn werk vanaf mijn laptop, dus heb geen extern kantoor of iets dergelijks.
Geen idee of dit nog ergens invloed op heeft, maar ik ben van plan om binnen nu en een paar jaar naar Duitsland te gaan verhuizen (ivm met goedkoper wonen).
Ook is het bij mij niet helemaal duidelijk hoe het zit met het inleveren van de jaarstukken, kan dat gewoon in het land waar ik woon (voorlopig NL en in de toekomst waarschijnlijk Duitsland)?
En uit hoeveel personen moet een BV, Ltd of Inc minimaal bestaan?
Graag wat advies...
(en als het kan ook graag wat info wat betreft kosten voor het overzetten)
Kortom, wat raden jullie mij aan; BV, Ltd of Inc?
"One Aim"
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31921-bv-ltd-of-zelfs-inc/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag