Ik wilde even een ervaring met jullie delen. Enige tijd geleden toen Talpa nog een TV zender was heb ik een aantal ideeën opgestuurd naar John de Mol. Ik ben toen 2 keer uitgenodigd om daar over te vertellen. Ik kon daar ook aan de slag als creative executive maar dat heb ik maar niet gedaan. Het is daar echt een soort legbatterij waarbij je elke week een 7 stuks aan formats in moet leveren. Daar had ik niet zo veel zin in.

Ik heb wel geleerd dat het beschermen van TV formats bijna niet te doen is. Er is mij in die tijd nog wel aangeraden om de formats te laten registreren als onderhandse akte bij de belastingdienst. Hier moet je voor langs, kost maar een paar euro en is alleen een bewijs dat het document op dat moment bestond. Er komt ook een soort zegel op te staan. Het is geen sluitend bewijs maar je hebt iets in handen. Verder is het weggelegd voor miljardairs die een leger van advocaten in dienst hebben en een lange adem. Ik ben opgehouden met het versturen van ideeën. Ze worden toch alleen maar gejat. >:(

Het is dus lastig om je ideeën te beschermen. Zeker als het dit soort formats zijn.

Mocht dit er wel zijn en voor een normale sterveling ook nog te behapstukken dan houdt ik me aanbevolen.

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

waarvan akte.

Wil je nog iets bereiken met je bericht, want dat je ideeën niet kunt beschermen is wel algemene kennis op HL. Dan komen we namelijk op het terrein van de NDA. Derhalve een slotje.

groet

Joost

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar