Ik heb al hier en daar gezocht, maar ik kom toch nog niet uit het volgende:
- In augustus 2010 eenmansbedrijf gestart, naast mijn werk in loondienst.
- Dit is mijn eerste onderneming en ik voldoe hiermee niet aan het urencriterium.
- T/m december voor € 480,- ex. btw gefactureerd.
Voor het 4e kwartaal heb ik dus i.v.m. de KOR-regeling geen btw af hoeven dragen (en dit zo aangeven bij de aangifte).
Hoe zit het nou met die € 480,-? Is die nu belastingvrij volgens de 'startersaftrek' van de belastingdienst? Ik ben er nu niet meer zo zeker van... Misschien dat iemand dit weet?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mercury
mercury
Goedenavond,
Ik heb al hier en daar gezocht, maar ik kom toch nog niet uit het volgende:
- In augustus 2010 eenmansbedrijf gestart, naast mijn werk in loondienst.
- Dit is mijn eerste onderneming en ik voldoe hiermee niet aan het urencriterium.
- T/m december voor € 480,- ex. btw gefactureerd.
Voor het 4e kwartaal heb ik dus i.v.m. de KOR-regeling geen btw af hoeven dragen (en dit zo aangeven bij de aangifte).
Hoe zit het nou met die € 480,-? Is die nu belastingvrij volgens de 'startersaftrek' van de belastingdienst? Ik ben er nu niet meer zo zeker van... Misschien dat iemand dit weet?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31936-belasting-starter/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag