• 0

verkopen in Duitsland: dealernetwerk of direct-sales

Sinds 2 jaar ben ik importeur van pelletkachels. We leveren en installeren deze door heel Nederland en Vlaanderen vanuit één locatie in Nijmegen en één in België. Tot nu toe is dat prima te doen en vanaf dit jaar hebben we het exclusieve importeurschap voor Duitsland erbij gekregen.

 

Hoe zouden jullie dit aanpakken: een dealernetwerk opzetten of een direct-sales kanaal (E-bay, duitse webshop).

Hoe vind ik dealers? Zijn daar dienstverleners voor die zoiets voor je kunnen inventariseren?

 

groet,

 

Jean

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Jean, (we hebben deze week kontakt gehad met elkaar)

Een dealernetwerk opzetten doe je het beste door een beurs op te zoeken waar de professionals komen die in dergelijke producten geinterresseerd zijn. Voor ons product heb ik hiervoor afgelopen week op de Hannover messe op de Cemat gestaan. Hier hebben we circa honderd dealers voor ons product gevonden, weliswaar wereldwijd en circa tien voor de duitse markt. Mooi product hebben jullie trouwens.

 

groet herman

Link naar reactie
  • 0

Dealers is niet zo moeilijk, kun je zelf ook doen door bestaande merken na te lopen en hun dealernetwerk in kaart te brengen:

 

Zoektermen: Kaminofen en Pelletofen

 

Kom je o.a. bij de kaminofen-shop met een merkenoverzicht, of 123-kaminofen.de etc.

 

Merken langslopen en kijken of ze een Händleroverzicht hebben voor de Duitse markt

 

[*]Aduro wederverkopers

[*]Camina wel eerst postcodes invoeren

[*]castelmonte heeft een duitse importeur die tevens schako, novaline en schwabenfeuer voert

 

google is je vriend ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik adviseer u om eens te kijken op de website van Anwaltskanzlei Strick. Zij hebben een maandelijkse nieuwsbrief waarin vaak nuttige informatie voor ondernemers in te vinden is.

 

Kijk, vaak is het basale informatie want Strick wil natuurlijk u als (betalende) klant binnenhalen. Maar hun stukjes schetsen toch wel een aardig beeld van de haken en ogen bij het zakendoen in Duitsland.

 

Ik hoop dat u er iets aan heeft.

Ik ben werkzaam bij de NVWA. Ik reageer in dit forum echter op persoonlijke titel en voor eigen verantwoording. De NVWA kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor mijn reacties.

Link naar reactie
  • 0

Herman, Frans en Lampje: alvast hartelijk bedankt!

Het idee van op een beurs gaan staan lijkt me wel goed. Ik heb helaas nog geen Duitse beurs gevonden maar wel al contact gelegd met Pellethome.de, een soort virtueel platform voor de pelletkachelhandel.

Via de link van Lampje naar de nieuwsbrieven ben ik ook al heel wat meer te weten gekomen.

 

Voorlopig ziet mijn plan van aanpak er als volgt uit:

- op zoek gaan naar dealers via Pellethome en directe benadering van mogelijke kandidaten door op Google te zoeken.

- openen van een virtueel Duits kantooradres en eventueel Duitse dochteronderneming oprichten.

- opzetten van Duitstalige produktenwebsite.

- indien niet genoeg dealers gevonden worden: Duitstalige e-bay webshop openen.

 

Ik blijf nog steeds op zoek naar iemand of een organisatie die een short-cut naar het vinden van dealers kent (mailinglijsten, webtijdschriften etc.).

 

groet,

 

Jean

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.