• 0

Oprichter stichting

L.s.,

 

In een bericht (sept. 2004) op dit forum vond ik ten dele het antwoord op mijn vraag. Het is mij bekend dat bestuurders van een stichting kunnen worden gehonoreerd voor het werk dat zij verrichten en daarnaast een onkostenvergoeding kunnen ontvangen. De reacties gaven echter geen duidelijkheid m.b.t. het volgende:

 

[*]Kan de oprichter van een stichting in loondienst werkzaamheden verrichten voor de stichting?

[*]Kan de oprichter van een stichting gehonoreerd worden voor verrichte werkzaamheden of moet de oprichter daartoe toetreden tot het bestuur van de stichting?

[*]Heeft e.e.a. invloed op het al dan niet verkrijgen van een zgn. ANBI-status?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja.

Ja (in loondienst)/Nee.

Ja (het vacatiegeld van een bestuurder van een ANBI mag niet bovenmatig zijn en het betalen van buitensporige salarissen is niet bepaald 'algemeen nuttig').

 

Maar wat is de link met onderneming?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Je stelt 2 vragen over de oprichter, maar er zijn nog wel de nodige regels om ANBI instelling te worden. daarvoor is een website die daarover informeert www.anbi.nl en meer specifiek over de regels waaraan moet worden voldaan vind je op de subpagina:

http://www.anbi.nl/anbi-info/regels-anbi/ . hier staan ook de nodige links naar andere gerelateerde regels.

 

Ik denk dat dat een goede site is om door te lezen of je aan alle eisen kunt gaan voldoen..

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Kan men zinvol ondernemen vanuit een stichting (bijvoorbeeld een winkel runnen), als een bestuurder hieruit een klein inkomentje haalt en de stichting verder geen donaties ontvangt?

 

Probeer je tips te krijgen hoe je partner kan ondernemen om veilig de schuldeisers van zich af te houden naar aanleiding van je andere topic?

 

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=47;action=display;threadid=37216;start=0#msg346241

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.