• 0

Terechte dagvaarding? Of hopeloze poging van eiser?

Hallo allemaal!

 

Ik ben jullie hulp nodig....

 

Vorig jaar november heb ik een electrisch apparaat verkocht bij mij op de zaak aan iemand uit Belgie. Die heeft dit opgehaald en bij thuiskomst bleek het apparaat defect te zijn (werd mij verteld).

Ik heb deze persoon gemaild en gezegd dat ik hem ter goeder trouw op zijn woord geloofde en dat hij het geld terug zou ontvangen als hij zijn bankgegevens zou mailen. (hij hoefde het apparaat niet terug te brengen vanwege de afstand, ik vond het al vervelend genoeg).

Ik heb nooit meer iets vernomen qua bankgegevens.

 

Nu twee weken geleden mailde deze meneer dat hij nog nooit het geld had ontvangen (inmiddels een halfjaar verder....)

 

Ik heb hem gezegd dat dit nu te lang geleden is en de zaak voor mij al was afgedaan....

Hij heeft hierop een advocaat ingeschakeld, tenminste zo wordt het voorgedaan. Ik kreeg een blanco vensterenvelop met daarop gestempeld de naam van de advocaat. Briefpapier is blanco (geen officieel briefpapier zoals verwacht mag worden).

 

Er zijn diverse mails heen en weer gestuurd naar deze "advocaat" en er wordt nu gedreigd met een dagvaarding als ik niet betaal voor 30 mei.

Ik hou absoluut niet van dit soort dreigementen, en voor mij is het nu een principe kwestie om nu zeker dit bedrag niet meer gaan te vergoeden.

 

Ik heb hem dit destijds aangeboden en nu heb ik gezegd dat ik alsnog wil vergoeden maar dan wil ik het apparaat terug. Die advocaat reageert hierop dat dit onzin is omdat ik dit vorig jaar wel heb toegezegd zonder te het apparaat terug te brengen.

 

Hoe sterk sta ik als ik het op een dagvaarding aan laat komen?? En klopt het dat mijn toezegging van destijds nu dan nog geldig moet zijn?? Mijns inziens niet,

 

Het is dus een advocaat in Belgie, zoals wordt voorgedaan. Ik kan haar niet achterhalen, alleen een telefoonnummer van een advocatenkantoor waarop deze mevrouw werkzaam schijnt te zijn.

 

Ik hoop van harte jullie reacties te mogen ontvangen.

 

Ik ben benieuwd waar deze zaak gaat eindigen.

 

Oh ja het gaat om een bedrag van 118,00 incl. BTW

 

Ik wil dit dus betalen maar niet zonder het apparaat ontvangen te hebben ondanks dat ik vorig jaar heb gezegd dat dat niet hoefde.

 

Vriendelijke groet,

Miranda Leijstra

 

 

[aangepast: persoonsgegevens advocaat verwijderd]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van een jonge dame.

 

Puur vanuit gezond verstand zou dit zo moeten eindiggen. Voor zo'n luttel bedrag kan je geen rechtzaak beginnen zonder er flink op toe te leggen. En dan kan je de zaak ook nog verliezen. Maar het is wel heel dom van de tegenpartij om eerst te grommen als een leeuw om vervolgens als een zielige jakhals met de staart tussen de benen af te druipen.

 

Link naar reactie
  • 0

Maar het is wel heel dom van de tegenpartij om eerst te grommen als een leeuw om vervolgens als een zielige jakhals met de staart tussen de benen af te druipen.

 

 

Dit is, weet ik vanuit mijn Belgische jaren, echter heel gebruikelijk daar. Neemt niet weg dat je altijd het risico loopt dat men er alsnog op terug komt en je soms jarenlang blijft stalken op deze wijze.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.