• 0

BTW over een factuur aan Belgisch bedrijf

Beste allen,

 

Ik werk als ZZPér vor een nederlandse aannemer die werkzaamheden in Belgie verricht voor Belgische bedrijven.

 

Mijn facturen gaan met BTW verlegd naar de nederlandse aannemer, dat zal geen probleem zijn.

 

Nu gebruik ik tijdens de werkzaamheden ook eigen materialen, die mag ik factureren aan het belgisch bedrijf.

 

Voor wat ik gevonden heb bij de belastingdienst geldt dan 0% BTW, moet ik met meer dingen rekening houden.

Wat behoort er allemaal nog meer op de factuur te staan aan BTW gegevens of klantgegevens, behalve het gebruikelijke zoals in NL.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Rick

 

Als jij als ondernemer goederen aanbrengt aan onroerende zaken in het buitenland binnen de EU dan liggen de regels inderdaad niet voor de hand. De plaats van levering is dan namelijk België (daar waar de goederen in eigendom overgaan op de afnemer door het aard- en nagelvast maken van die goederen aan zijn pand).

 

De BTW zal geheven worden van de afnemer als hij ondernemer is. Jij geeft op jouw factuur aan BTW verlegd en rekent dus geen BTW, zorg wel dat het Belgisch BTW nummer van je afnemer op jouw factuur staat.

 

Is de afnemer een particulier dan moet je Belgische BTW in rekening brengen en jezelf ook melden bij de Belgische fiscus als BTW plichtig ondernemer.

 

groet

Joost

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.