• 0

Investeerder wil alleen verder

Hallo allemaal

 

Ik ben een ondernemer met een horeca zaak.

Tegenover mijn zaak is er een pand vrijgekomen waar ik een andere horeca idee voor heb verzonnen.

 

Omdat ik geen middelen heb om die te financieren heb ik een investeerder gevonden die dat wel wil doen.

Deze financier is dezelfde financier van mijn bestaande horeca zaak.

 

Ik ben de onderhandelingen aangegaan met de verhuurder van het pand en heb met de vorige eigenaar een overname som overeengekomen.

 

Huurcontracten en overname contract zijn opgesteld maar nog niet ondertekent wel bevestigd wij wachten nog op de tenaamstelling deze is in de maak, de bv is in oprichting zodra deze is opgericht zal er betekent worden.

 

Ik heb met de investeerder een constructie afgesproken zodat hij kan herinvesteren en zo later pas hoeft af te rekenen

Hij brengt geld in via zijn bv ik richt een bv op en deze bv's gaan samen participeren in een VOF allen zo kan hij herinvesteren.

Verhouding is ik run de zaak en hij brengt het geld in na 5 jaar als alles is afgelost dan zal de zaak overgaan naar mij.

 

Deze afspraak hebben nog niet in en contract maar wel per mail naar elkaar bevestigd ook naar mijn Acountant .

 

Ik heb ook alle leveranciers benadert en de interieurbouwer gevonden die de zaak gaat verbouwen.

De investeerder is alleen bij de laatste stadia bij het tekenen van de oprachten bij geweest want de betalingen doet hij via zijn bv totdat de VOF is opgericht.

 

Wij zijn nu een maand voor de opening en de bv is bijna opgericht maar de investeerder heeft te kennen gegeven dat hij mijn idee alleen wil gaan exploiteren.

 

Zijn mijn emails die ik van hem heb rechtsgeldig waarin we afgesproken hebben dat hij gaat investeren en de constructie duidelijk is vermeld

 

Wat kan ik doen om hem toch aan de gemaakte afspraken te houden?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is vervelend! Zoiets op het laatste moment geeft je het gevoel voor het blok te staan.

 

Ik denk, maar jij kent de investeerder, dat het i.i.g. niet goed is om 'm aan zijn afspraken te laten houden door allerlei juridisch gedoe. Hij 'hangt' namelijk ook nog aan jouw bestaande bv en dat zou de relatie verpesten. Komt bij dat je een verpestte relatie dan later tegenover je hebt zitten.

 

Wat zijn de redenen waarom de investeerder dit alleen wil doen?

Wil de investeerder er met jouw kennis vandoor gaan? Je hebt namelijk nu wel zo vlak voor het begin je kaarten op tafel gelegd.

 

Heb je de indruk dat hij/zij jouw zaak goed vindt lopen?

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Die relatie lijkt me al aardig verziekt en daar mag je de investeerder best op aanspreken. Kun je je het überhaupt veroorloven om door te gaan met iemand die je kennelijk zo gemakkelijk passeert, of kun je dan beter een andere financier voor je huidige zaak zoeken?

 

Wat is de reden dat hij het zonder jou wil gaan doen?

Heb je al aantoonbare schade geleden, zoals bijvoorbeeld oprichtingskosten voor de BV, etc?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Jee wat balen zeg. Als ik het goed begrijp heb je heel wat werk verzet om een en ander haalbaar te maken en wil de investeerder nu alleen verder. Heb je al gewoon gevraagd waarom de investeerder alleen verder wil? Iemand moet het toch gaan exploiteren en dan zou dat een concurrent van jou worden.

 

Het is overduidelijk dat hier mondelinge afspraken zijn, die zijn toch ook rechtsgeldig. Als iemand echt niet samen verder wil dan heeft het weinig zin om het af te dwingen maar het lijkt me dan wel niet meer dan redelijk dat je een bedrag krijgt voor je geleverde diensten. Als hij een externe partij had moeten inhuren om dit allemaal te regelen dan had hem dat ook geld gekost.

 

Heel veel succes!

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Het is overduidelijk dat hier mondelinge afspraken zijn, die zijn toch ook rechtsgeldig.

 

 

Ja, mondelinge afspraken zijn zeker rechtsgeldig. Er is echter een probleem: toon maar eens aan dat deze afspraken gemaakt zijn. Nu is er een heel circus in werking gezet, maar het is heel goed mogelijk dat de afspraak is dat de investeerder pas op basis van het totale plaatje instemt met samenwerking. Als de investeerder zich op dat standpunt stelt dan is dat wat hem betreft dus de rechtsgeldige afspraak en daar houdt hij zich aan.

 

Al met al een hele vervelende situatie. Veel sterkte ermee!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 318 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.