• 0

Bedrijfspand gekocht als werkplaats, maar kantoor blijft aan huis

Ik heb al jaren een bedrijf aan huis, op dat adres staat mijn bedrijf nu dus ook ingeschreven.

Vanaf 1 april ben ik in het bezit van een een bedrijfspand wat ik gebruik als opslag en werkplaats. Mijn kantoor en administratieactiviteiten blijf ik thuis uitoefenen.

Wat moet ik nu bij de KVK laten wijzigen? Een extra vestiging? Of het adres wijzigen van mijn prive (kantoor) adres naar het nieuwe bedrijfspand? Helemaal niets?

Moet ik ook nog iets melden bij de belastingdienst?

De meeste facturen blijven gewoon gericht aan mijn kantooradres, maar af en toe zet een leverancier ook wel het werkplaatsadres op de factuur, als ze daar iets hebben afgeleverd ofzo.

 

Ik heb uiteraard eerst bij de gemeente geïnformeerd naar het bestemmingsplan, dat was OK. Ik heb nadat ik het pand heb gekocht echter geen contact met de gemeente meer gehad, moet ik me daar offcieel ook nog melden, of gaat dat vanzelf via het kadaster of zo?

 

Excuses voor de vele vragen, maar een eigen pand is helemaal nieuw voor mij.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

een bedrijfspand wat ik gebruik als opslag en werkplaats. Ik heb nadat ik het pand heb gekocht echter geen contact met de gemeente meer gehad, moet ik me daar offcieel ook nog melden, of gaat dat vanzelf via het kadaster of zo?

 

Op basis van milieuwetgeving kan het zijn dat je de werkzaamheden (de activiteit) moet melden of hiervoor een vergunning moet aanvragen. Dit is afhankelijk van de aard van de werkzaamheden. Er worden 3 typen bedrijven onderscheiden:

 

Type A: Weinig milieurelevant. Hoeven niet te melden, maar zijn wel verplicht te voldoen aan de algemene regels in het Activiteitenbesluit. Jouw administratiekantoor aan huis behoort tot deze categorie.

Type B: Milieurelevanter. Moeten zich melden, en voldoen aan de algemene regels. Een werkplaats kan snel tot deze categorie worden gerekend.

Type C: In dien mate milieurelevant dat de algemene regels onvoldoende dekking bieden. Vergunningplichtig.

 

Je kunt zelf toetsen onder welke categorie je activiteiten worden geschaard:

AIM.

Via deze module kan je de melding gelijk bekrachtigen. De betreffende gemeente wordt daarmee automatisch geinformeerd over jouw bedrijfslocatie en de daarbinnen uitgevoerde activiteiten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.