• 0

De goedkoopste bankrekening

Beste lezers,

 

Ik moet voor een beheer BV een bankrekening openen. Voor de dochter loopt die rekening al bij de ING. Ik heb gezocht op internet maar kon het antwoord nog niet vinden, vandaar dat ik 'm hier stel:

 

- Weet iemand een website waar je de goedkoopste en meest simpele zakelijke rekening kan vegelijken?

- En: is het verstandig e.e.a. bij 1 bank te houden, voor de moeder/dochter structuur?

 

Bedankt voor het antwoord!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Marco: eens...2 betaalsystemen, 2 wachtwoorden zijn behoorlijk onhandig. Tevreden over mijn huidige bank? Hmm, de service voor voor een kleinzakelijke klant is niet echt geweldig. Maarja, switchen van de een naar de andere bank voor de dochter is veel gedoe.

@Kima: denk je echt dat de druk minder zal zijn met 2 bankrekeningen? Ik vermoed dat ze niet echt warm of koud worden van 1 klant, het is over het algemeen, dat dit de voorwaarden zijn en slik of stik maar.

@ Jasper: ik denk wel door middel van borgstellingen (zakelijk lenen? Prive borg staan)

Link naar reactie
  • 0

Heb ik ook, privé en bedrijfsrekeningen op verschillende banken.

Kan ik in de praktijk ervaren hoe ik behandeld word en altijd nog overstappen naar de beste service.

Zakelijke rekening direct verbonden met mijn zakelijke laptop en boekhouding en privé verbonden met mijn privé pc.

Blijft alles duidelijk gescheiden, ook visueel, werkt wel gemakkelijk en gestructureerd.

 

En als ze je graag willen hebben, kun je de verschillende voorwaarden vergelijken en deze ter sprake brengen.

 

Groetjes,

Roland

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maar als je serieus nadenkt over gesplitste bedrijven en niet over de goedkoopste bankrekening, even ter overweging.

 

Zolang de zaken goed gaan en je geen druk op je kredietfaciliteiten hebt, is één bank oké, ook beter als je meer financieringsruimte nodig hebt is dit gemakkelijker om eerst je beheer BV borgstelling te laten verlenen en hierdoor je privé borgstelling te vermijden.

 

Is het echter foute boel en de bank werkt niet mee met een financiering of gaat moeilijk doen, dan is het in de praktijk heel lastig om over te stappen naar een andere bank als nieuwe relatie,.

 

Ben je inmiddels al een tijdje klant, heb je altijd meer mogelijkheden om een verliesgevend bedrijfsonderdeel te laten financieren, (je bent een rekening kwijt of je krijgt er één bij) In ieder geval 2 kanalen waar je gebruik van kunt maken.

 

Ik neem hierbij aan dat je je activa in je beheer boekt en dochter als werkmaatschappij gebruikt.

In de praktijk gebeurt het zeker dat als je kredietfaciliteiten hebt met dekking uit beide BV's en de kraan gaat dicht, je de volgende dag geen enkele rekening meer kan benaderen en niemand je kan vertellen wat er aan de hand is.

 

Wel zo gemakkelijk dus, 2 verschillende banken

 

Groetjes,

Roland

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het in mijn kringen meegemaakt. Daarom heb ik dit ook vermeld. En banken waren er voor de mensen maar daar is nu niet veel meer van te merken. Ze kunnen u meer onderdruk zetten als u via dezelfde bank een persoonlijke lening/hypotheek en uw zakelijke lening heeft lopen. Dit is gewoon zo ook al zou u het niet willen.

Link naar reactie
  • 0

Niet alleen bij banken, maar ook accountants, belastingdienst en al je vertrouwelijke adviseurs.

Zodra je bankrekening wordt afgesloten, ben je al je ondersteuning ook kwijt, tenzij je voorschotten kan betalen (via je andere bank)

 

En ze proberen allemaal wel iets, waar je juridisch voor bijgestaan moet worden om je gelijk te halen.

 

Dat is het verschil tussen theorie en praktijk.

 

Groetjes,

Roland

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.