• 0

Seo onderhouden

Goedemiddag,

 

Ik heb een vraag betreffende mijn website, ik zal erg geen link bijzetten omdat dit volgens mij niet mag toch?

 

Tot zo´n 2 jaar geleden was mijn website zeer slecht te vinden, deze was ooit erg slecht gemaakt.

Ik ben toen hier op higherlevel in contact gekomen met iemand, en deze heeft mijn site aangepast.

Hij heeft zich niet op seo gericht, maar de site gewoon anders opgebouwd,

volgens afspraak overigens want het fine tunen moest ik iemand anders voor zoeken.

In mijn woorden de site was in het chinees en google leest engels, en hij heeft dit dus vertaald.

Volgens mij was het iets met crm ofzo.

 

In ieder geval...Ik stond lange tijd met een aantal zoekwoorden in combinatie met mijn regio bovenaan in de resultaten.

Nu was ik dus bang waneer ik eraan zou gaan sleutelen dit ook in mijn nadeel kon uitpakken.

 

Inmiddels merk ik dat ik veel minder leads krijg, en ik sta dus ook niet meer op 1.

 

Nu mijn vraag

 

Is dit iets wat ik met een soort vast contract aan een bedrijf uit moet besteden? Zodat zei dit maandelijks bijhouden.

Of doe je zoiets 1 x per jaar?

Ik zit in de zonwering en moet het van de lente en begin zomer hebben. Is er dan kans dat wanneer ik dit nu nog zou laten doen, de site tegen het eind van het jaar weer gezakt kan zijn.?

 

Klopt het trouwens dat de resulaten pagina van google er steeds anders uitziet?

In maps sta ik vaak wel helemaal boven, heeft dit iets met locatie te maken?

 

 

Alvast bedankt,

Eduard

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je er voor zorgt dat jouw site biedt wat de mensen die op Google zoeken willen vinden, dan zal je vanzelf gevonden worden door Google. Google wilt namelijk dat mensen die zoeken op Google ook datgene vinden waarnaar ze op zoek zijn.

 

Dit doe je door er voor te zorgen dat je site er netjes uit ziet, zowel in code als in uiterlijk. Zorg voor veel relevante informatie over je producten. Houdt je site ook up to date. Zorg er voor dat er regelmatig nieuwe berichten en/of inhoud over datgene wat je verkoopt op de site komt dan heb je het voor het grootste gedeelte al geregeld.

 

Veel mensen en met name "SEO experts" zullen het tegendeel beweren, maar er zijn geen speciale truukjes om je site "hoog" in de zoekresultaten te krijgen. Bedrijven die zeggen dat ze tegen betaling jouw op positie 1 zetten die liegen.

 

Dat de zoekresultaten wijzigen dat klopt, die zijn gepersonaliseerd naar jou toe. (ongeacht of je ingelogd bent bij Google of niet). Alleen daarom al bestaat er niet zo iets als positie 1. Iedereen ziet andere sites op pagina 1 staan, afhankelijk van je locatie, zoekgeschiedenis en andere informatie die Google over jouw heeft.

Link naar reactie
  • 0

Seo bestaat uit zin en onzin.

 

Zinnig is allerlei technische barrières en blunders in websites weg te nemen, de site en pagina's goed te structureren etc. Dat is normaliter eenmalig.

 

Onzin vind ik allerlei dubieuze trucjes die zich tegen je kunnen keren. Als Google zijn algoritmen weer eens aanpast dan kan zo'n trucje resulteren in strafpunten en dan ben je terug bij af. Ik vraag me weleens af of seo-bedrijven die een onderhoudsservice aanbieden niet vooral bezig zijn met dit spel: de eerder toegepaste trucjes vervangen door weer andere trucjes.

 

Maar bovenal zinnig is: goede content rond je thema. Zonwering in jouw geval. Artikelen en ander materiaal waar mensen naar op zoek zijn, die ze graag lezen, waar ze enthousiast van worden, waar ze graag over praten, waar ze spontaan naar linken. Heb je zulke content? Mijn ervaring is dat een Googleranking met goede content heel duurzaam kan zijn, zonder trucjes en periodiek onderhoud.

Link naar reactie
  • 0

100% met bovenstaande schrijvers eens.

 

Daar waar een SEO expert je bij moet ondersteunen, is onderzoek doen naar de juiste zoekwoorden. Inzicht geven in het zoekgedrag van mensen die op zoek zijn naar jou specifieke producten en/of diensten.

 

Daaruit maakt de SEO expert een zoekwoorden plan wat in principe een blauwdruk is van de website. Welke hoofd onderwerpen en welke sub onderwerpen. Hierin staat ook vermeld op welke plekken op de pagina welke zoekwoorden gebruikt moeten worden. Denk hierbij aan de titel van de pagina, de URL (dus na mijnsite.nl), de H1, H2 en eventueel H3 koppen en de te gebruiken zoekwoorden in de teksten.

 

Maar WELKE woorden en teksten, dat moet worden aangedragen door de klant! De SEO expert begeleidt hierin en stuurt op de juiste uitwerking en invulling.

 

Andere takken van sport zijn:

Concurrentie analyse: welke concurrenten heb je in de zoekmachines, ofwel, van de gewenste zoekwoorden, wie staat er nu in de top 10? Hoe 'goed' zijn hun sites en welke backlinks hebben ze?

 

Zoekmachine 'marketing': stuur via de pagina titels en Meta Description de teksten die zoekmachines van je website tonen. Wat Google laat zien van je site, heb je 100% zelf in de hand. Dit is heel goed mogelijk: "Zonwering op maat, tot 5 meter breed! De zonwering specialst, bel 010-1234567. Dit kun je per pagina regelen. Doe je ook rolluiken? De rolluiken pagina aanpassen en Google maakt gratis reclame voor jouw rolluiken!

Hiermee trigger je 'zoekers' door aan de hand van de getoonde info in de zoekmachines of direct te bellen of je site te gaan bezoeken.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties...

 

Wat ik eigenlijk bedoelde met seo, was ook het veranderen van de teksten en alles optimaal maken.

 

Truukjes die tijdelijk zijn of later afgestrafd worden heb ik liever niet.

 

Nieuwe content vind ik altijd moeiijk, er veranderd echt niet zoveel in zonweringsland..

En artikelen komen ook niet echt om de dag uit

Zo ook info die de mensen nodig hebben...dat is nog best moeilijk

 

Maar ik denk dus dat het antwoord op mijn vraag is...

 

Laat het aanpassen op de juiste manier en dit zou dan voor langere tijd moeten werken..

Als het goed gedaan is teminste...

 

Dan is mijn volgende vraag eigenlijk...wat als je dan na een half jaar weer wegzakt..dan is er niets meer te veranderen..

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn wel degelijk technische aanpassingen die gedaan kunnen worden om je SEO op te hogen. Gebruik bijvoorbeeld: www.woorank.com en deze laat kort zien wat er mankeert aan jouw website op het gebied van SEO.

 

Sommige dingen die goed zijn voor SEO is dynamische titels (zie de titel veranderen aan de tab of bovenkant van je browser) daarnaast link exchange werkt ook heel goed maar is veel lastiger voor elkaar te krijgen aangezien je dat niet in de hand hebt.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn wel degelijk technische aanpassingen die gedaan kunnen worden om je SEO op te hogen.

 

Dat kun je zo niet stellen, omdat je niet weet welke aanpassingen in dit geval al gedaan zijn. Op een gegeven moment is het klaar met aanpassen.

 

Sommige dingen die goed zijn voor SEO is dynamische titels (zie de titel veranderen aan de tab of bovenkant van je browser)

 

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord en ik geloof er niks van. Waarom zou een zoekmachine een technisch animatietrucje waarderen met ranking?

Link naar reactie
  • 1

Nieuwe content vind ik altijd moeiijk

 

Klopt, dat vinden je concurrenten ook. Dat blijkt wel uit de vele loze oninteressante hutseflutstekstjes op commerciële sites, die duidelijk bedoeld zijn om zoekwoorden neer te zetten en die ook nog eens stijf staan van de taalfouten. En juist daarom ligt in goede content meestal een enorme kans om duurzaam beter te ranken dan je concurrenten.

 

En artikelen komen ook niet echt om de dag uit

 

Die kun je laten schrijven door professionele tekstschrijvers, met jouw input natuurlijk.

 

Zo ook info die de mensen nodig hebben...

 

Daar draait alles om! Wat wilde je daarover zeggen? Want ik begrijp deze opmerking niet helemaal...

 

Dan is mijn volgende vraag eigenlijk...wat als je dan na een half jaar weer wegzakt..dan is er niets meer te veranderen..

 

Dat kan een uitdaging zijn ja. Zoekmachines veranderen hun algoritmen weleens, er komt nieuwe concurrentie (in de zin van: nieuwe teksten op het web rond jouw thema).

 

Maar mijn ervaring is dat je met goede content (i.t.t. trucjes-seo) duurzaam hoge ranking kunt bereiken. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik die ranking bereik met informatieve sites, niet commerciële. Maar daar zit gelijk de crux volgens mij: als zoekmachines je veel omzet opleveren dan kan het wijs zijn om te investeren in een informatieve website, ook al heb je er commerciële bedoelingen mee.

Link naar reactie
  • 0

Nieuwe content vind ik altijd moeiijk, er veranderd echt niet zoveel in zonweringsland..

En artikelen komen ook niet echt om de dag uit

Zo ook info die de mensen nodig hebben...dat is nog best moeilijk

 

Je kan bijv. een blog bijhouden met oa.

- elke week 1 product er bij pakken en die uitgebreid bespreken

- Montagetips of suggesties geven over producten

- Achtergrond verhalen over je bedrijf

Verder:

- 1 of 2x per jaar alle omschrijvingen van je producten bijwerken of anders formuleren

- recensies van klanten bij de producten

Dan is mijn volgende vraag eigenlijk...wat als je dan na een half jaar weer wegzakt..dan is er niets meer te veranderen..

Als je je site goed bij houdt dan zul je van waarde blijven voor potentiele bezoekers en dus 'hoog' in de zoekmachines blijven staan. Daar moet je je niet al te druk om maken. De ene week zal je misschien beter scoren dan de andere week, maar een goede site zal nooit zomaar verdwijnen uit Google.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het advies.

 

Ik ga er dus voor zorgen dat er iemand eens goed naar de teksten kijkt.

En ik liep al met het idee om klanten te vragen recensies te plaatsen, maar dat was naar mijn idee meer bedoeld voor mensen die al op de site waren, maar als dit dus ook nog eens voor google werkt moet dit ook maar snel gebeuren.

Dan los ik volgens mij direct het stukje "nieuwe content " op.

 

 

Eduard

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.