• 0

Nieuw aankomend starter

;D

 

Hallo beste mensen!

Ook ik wil gaan beginnen met een nieuw bedrijfje, en zou graag wat tips hierover willen of bepaalde zaken waar je mee rekening moet houden.

Het idee is dat ik een webwinkel wil openen in merkkleding, maar dan B-keus, wel goede kwaliteit maar van bv afgelopen zomer/winter dus niet recent.(dit loopt uiteen van broeken tot noem maar op ook kinderkleding)

Verder wil ik de klanten de mogelijkheid bieden om als ze dit willen de kleding te kunnen passen maar niet ter plekke te kunnen kopen(bv in een bedrijfruimte).

Dit zullen de bekende duurdere merken zijn maar dan voor een B-keus

prijs

Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden, of miskien tips hebben(graag feedback dus)

 

Want iedereen in Nederland heeft toch een hekel aan de wel bekende >:( dingen zoals parkeren,parkeergeld betalen, ruilen(weer terug), kortom een heleboel - punten die je ook anders kan doen.

 

Groetjes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Algemene zaken waar je op moet letten als verzekeringen, importkosten, algemene voorwaarden, oprichtingsvereisten en rechtsvormen zijn zeer veel besproken op dit forum. Gebruik bovenaan de 'zoek', en je zult op vrijwel elk onderwerp ee relevant topic vinden.

 

Mag ik vragen hoe oud je bent, en hoe serieus je plannen zijn? Er zijn al vele webwinkels op kledinggebied ten onder gegaan, en eigenlijk overleven alleen díe online winkels die gelieerd zijn aan een bekend merk of die een duidelijke nichemarkt hebben.

 

Die bedrijfsruimte om te passen, heb je dan niet alsnog de problemen die je met je webwinkel wilt oplossen? Naast dat het zeer arbeidsintensief is, vraag ik me af of je wel een goede dekking van heel NL kunt krijgen. Er zijn denk ik wel makkelijker manieren om mensen probleemloos kleren te laten bestellen en te retourneren als het toch niet helemaal bevalt?

Link naar reactie
  • 0

Heb je al ervaring in de kledingsector? Ken je het fenomeen factory outlet centers? Heb je al connecties voor inkoop en logistiek?

 

Een suggestie is om overtollige voorraden van retailers en groothandels te verkopen, zogenaamde stocklots. Xenos is daar groot mee geworden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt voor jullie reactie!

 

Dit idee wil ik samen met een vriend doen die al jarenlang in deze businnes zit maar dit voornamelijk slijt aan bedrijven/particulieren die hij dan bezoekt.

 

Maar omdat de partijen steeds groter worden is dit idee om een webwinkel te starten ontstaan.

Zelf ben ik 31 jaar.

 

Het zal voornamelijk gaan om bekende kledingmerken zoals Gant,Diesel en Ralph Lauren dus qua inkoop en logistiek is dit geen probleem(de connecties zijn er dus)

 

Maar wat is een nichemarkt??? :(

 

Dus jullie vinden het idee om mensen te laten passen in bv een bedrijfsshowroom niet zón goed idee??

Dit omdat juist de mensen dan kunnen passen.

Zelf heb ik dat ook namelijk; wil het effe voelen en zien... ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat 'ruilen' zal het voornaamste probleem worden van een webwinkel in kleding. Als iets op zich bevalt, maar niet past, moet het toch teruggezonden worden, en dan weer een artikel in een andere maat heen.

 

Voor zover ik weet lossen de hele grote clubs (wehkamp etc) dit op door zelf rondjes te rijden. Als de verzending echter met de post of een koerier gaat is het wat minder makkelijk om op een beetje tempo spullen te ruilen, en zijn de kosten hoog.

 

Je schrijft echter dat je partner al werkt door te bezoeken. Misschien zou je dat kunnen omzetten naar een eigen logistiek-systeem waarbij je maar een deel van het land dekt.. als die markt voldoende groot is althans.

Link naar reactie
  • 0

Dat 'ruilen' zal het voornaamste probleem worden van een webwinkel in kleding. Als iets op zich bevalt, maar niet past, moet het toch teruggezonden worden, en dan weer een artikel in een andere maat heen.

 

Voor zover ik weet lossen de hele grote clubs (wehkamp etc) dit op door zelf rondjes te rijden. Als de verzending echter met de post of een koerier gaat is het wat minder makkelijk om op een beetje tempo spullen te ruilen, en zijn de kosten hoog.

 

Je schrijft echter dat je partner al werkt door te bezoeken. Misschien zou je dat kunnen omzetten naar een eigen logistiek-systeem waarbij je maar een deel van het land dekt.. als die markt voldoende groot is althans.

 

Ja ruilen ja; dat wil ik denk ik toch door TPG Post laten doen.

Dus de kleding retour sturen(verzendkosten betaal ik) en dit binnen bv 7 dagen of zo. >:(

Link naar reactie
  • 0

Algemene zaken waar je op moet letten als verzekeringen, importkosten, algemene voorwaarden, oprichtingsvereisten en rechtsvormen zijn zeer veel besproken op dit forum. Gebruik bovenaan de 'zoek', en je zult op vrijwel elk onderwerp ee relevant topic vinden.

 

Mag ik vragen hoe oud je bent, en hoe serieus je plannen zijn? Er zijn al vele webwinkels op kledinggebied ten onder gegaan, en eigenlijk overleven alleen díe online winkels die gelieerd zijn aan een bekend merk of die een duidelijke nichemarkt hebben.

 

 

Die bedrijfsruimte om te passen, heb je dan niet alsnog de problemen die je met je webwinkel wilt oplossen? Naast dat het zeer arbeidsintensief is, vraag ik me af of je wel een goede dekking van heel NL kunt krijgen. Er zijn denk ik wel makkelijker manieren om mensen probleemloos kleren te laten bestellen en te retourneren als het toch niet helemaal bevalt?

Ja dat is ook nog een goeie; rechtsvorm?? ???

We zijn dan met zijn 2-en en wij willen ons voor 1000% inzetten maar hoe zit dat met aansprakelijkheid en zo? ik heb gehoord dat als je een BV opricht je prive eigendommen niet aangesproken kunnen worden.

 

Zijn er bepaalde rechtsvormen aan te raden als je dus niet wilt dat mocht er iets fout gaan falliet enz. je dan niet voor prive wordt aangesproken?

Wat is nou het beste om te kiezen?

Kon dit namelijk niet vinden bij de zoekfunctie..... :-\

 

Het zullen alleen de bekende merken worden zoals Replay,Diesel en Ralph Lauren dus geen 'gewone merken'

Dit is niet oneerbiedig bedoeld trouwens...

 

Maar wat is een nichemarkt? ???

Ik heb een nieuw antwoord gemaakt maar zie dus nu dat ik ook iemand persoonlijk kan beantwoorden dus vandaar..

Ben ik nieuw hier op dit forum?? JA!! :-[

Link naar reactie
  • 0

Ja ruilen ja; dat wil ik denk ik toch door TPG Post laten doen.

Dus de kleding retour sturen(verzendkosten betaal ik) en dit binnen bv 7 dagen of zo.

 

Ik zou er niet te licht over denken hoor.. maatvoering bij kleding is meestal niet zo consequent, dus je hebt kans op een groot percentage dat geruild of geretourneerd wordt.. zoiets kan aardig in je marges hakken, zeker omdat het pakketjes van redelijk formaat betreft.

Link naar reactie
  • 0

Een niche-markt is bijvoorbeeld Grote Maten, of Kokskleding. Een nisje in het groter geheel dus. Merkkleding wordt relatief veel gekocht door allochtone jongeren, dus dat is een potentiële niche-markt voor jouw aanbod. Maar dan moet je het prijsaspect een beetje verpakken onder de noemer smart bijvoorbeeld.

 

De logistiek van Wehkamp wordt verzorgd door particulieren die als koerier rijden voor een dochterbedrijf van DHL: Selektvracht.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Ja dat is ook nog een goeie; rechtsvorm?? ???

We zijn dan met zijn 2-en en wij willen ons voor 1000% inzetten maar hoe zit dat met aansprakelijkheid en zo? ik heb gehoord dat als je een BV opricht je prive eigendommen niet aangesproken kunnen worden.

 

Dat je met een BV persoonlijk niet aansprakelijk kunt worden gehouden is een fabeltje. Zodra jij wanbeheer pleegt door bijvoorbeeld bewust aankopen te doen waarvan je weet dat je niet aan je verplichtingen kunt beantwoorden kun je wel degelijk in privé worden aangesproken. Houd maar als richtsnoer aan dat opzet en grove schuld geen bescherming bieden om in het privé-vermogen gevrijwaard te blijven voor de schulden van de vennootschap. Een rechtspersoon (zoals een BV of Ltd) biedt wel meer zekerheid dan een Vof, maar staar je ook weer niet blind op die zekerheid.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 273 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.