• 0

internet domeinnaam delen met andere partijen

Ik ben een Internet bedrijfje begonnen echter ik loop na het nodige speurwerk tegen een aantal dingen aan.

 

Korte beschrijving:

- De naam van mijn bedrijf/website zijn 3 Engelse woorden en kan volgens de feedback van een merkenburo niet zonder meer worden geregistreerd gezien het te veel beschrijvend is. Ze gaven aan dat in combinatie met een logo dit wellicht wel te doen was.

- Ik bezit de internet domeinnaam in Nederland en nog een aantal landen (DE/FR/ES/BE), echter ik kom er nu achter dat een Australisch bedrijf de de naam bezit in AU & UK (en wellicht nog meerdere). Zij hebben deze domeinen eerder geregistreerd dan ik. Daarnaast heeft nog een 3e partij in de VS de .com domain geregistreerd, ook eerder dan ik.

- Ik heb in de Europese, USA en Benelux merken registers gekeken echter daar staat geen merken/trademark registratie van het Australische of enig ander bedrijf

 

Mijn vragen:

-   Heeft het zin om ‘mijn’ merk nog te registreren met logo, en zo ja wat zouden de voordelen zijn?

-   In het geval van uitbreidingen naar andere landen/domeinen, is dit een soort landje pik met wie als 1e komt het online domain kan claimen?

-   Kunnen deze andere 2 bedrijven (Australisch/VS) juridische stappen tegen mij ondernemen en vice versa?

 

Bedankt voor de feedback!

 

Dagaanbieding en korting website http://allthedeals.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat voor soort activiteiten ontplooi je en weet je zeker dat de buitenlandse partijen (nog) niet actief zijn op de markten van jouw landenextensies?

 

Is samenwerken onder geografische verdeling van markten een optie?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat voor soort activiteiten ontplooi je en weet je zeker dat de buitenlandse partijen (nog) niet actief zijn op de markten van jouw landenextensies?

 

Is samenwerken onder geografische verdeling van markten een optie?

 

Ik ga er vanuit dat ze nog niet actief zijn anders hadden ze de de domeinnamen wel gebruikt, op zich zou ik wel open staan voor samenwerking echter dan wil ik zeker antwoord op mijn gestelde vragen om te weten om niet voor rare verrassingen te komen staan...

Dagaanbieding en korting website http://allthedeals.nl

Link naar reactie
  • 0

 

- het gaat om een online marketing concept waarbij de url/domeinnaam van zeer groot belang is om gevonden te worden.

 

 

Hoe gaat dat werken? Je verwacht dat mensen die domeinnaam actief gaan intikken? Waar kennen ze die naam van? Waarom niet via de zoekmachine? En als het beschrijvende woorden zijn, hoe verwacht je bekendheid aan jouw onderneming te koppelen?

 

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar de optelsom klopt niet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hmm misschien leg ik het wat onduidelijk uit aangezien ik niet helemaal begrijp waarom dit relevant is voor de 3 vragen die ik heb.

 

Maar ter verduidelijking:

- De sites zijn specifiek per land en in content, taal etc

- Denk aan bijv: www.buymyproduct.nl , www.buymyproduct.de etc

 

Als ik die sites heb dan kan ik die toch prima in zowel organic als paid search in die landen m'n sites onder de aandacht brengen? Heb een beetje ervaring met SEO and Adwords, of denk ik hier te simplistisch over?

 

 

Dagaanbieding en korting website http://allthedeals.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Nee, het is niet relevant ter beantwoording van je vragen. Maar het is een aanzet ter discussie van die vragen. Er lopen hier heel veel mensen rond die iets meer weten van beschrijvende merk- en domeinnamen en hun effectiviteit in zoekmachines.

 

Voordat mensen op zoek gaan naar Buymyproduct moeten we wel weten dat die onderneming/site bestaat. Waarschijnlijker is dat mensen op zoek gaan naar Product X en dan zul je met je site hoog moeten scoren in de zoekresultaten. Tenzij jouw productaanbod tamelijk uniek is.

 

Affijn. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Mijn vragen:

- Heeft het zin om ‘mijn’ merk nog te registreren met logo, en zo ja wat zouden de voordelen zijn?

- In het geval van uitbreidingen naar andere landen/domeinen, is dit een soort landje pik met wie als 1e komt het online domain kan claimen?

- Kunnen deze andere 2 bedrijven (Australisch/VS) juridische stappen tegen mij ondernemen en vice versa?

 

Na 2 dagen veel zoeken ben ik het antwoord op m'n 1e vraag tegengekomen op een site over internetrecht: "...adviseert elk merkenbureau dat ik spreek “maar we kunnen wel het beeld vastleggen” zonder erbij te zeggen dat je dan alleen bescherming hebt voor het plaatje". Dat heeft dus weinig voordelen in dit stadium voor mij lijkt het.

 

Nu hoop ik nog wat bruikbare feedback op vraag 2 & 3 ;).

Dagaanbieding en korting website http://allthedeals.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.