Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
persoon 788
Beste allen,
Stel, ik zou een bepaald type (legale) dienst voor enkele specifieke (Europese) opdrachtgevers gaan verrichten. Hiermee zou ik waarschijnlijk tussen de €5k en €100k per maand verdienen. Kosten zouden tussen de €500 en €1k per maand zijn en er zouden geen andere werknemers/partners zijn. Ik zou verder het liefst anoniem willen blijven tov. mijn opdrachtgevers, en het is tegelijk prettig om zo min mogelijk belasting te betalen. Ik zou echter wel alles 100% legaal willen doen, en transparant tegenover de belastingdienst.
Mijn vraag is dus, wat is de beste constructie? Voor zover ik weet bieden Nederlandse rechtsvormen geen anonimiteit, en moet je hiervoor in het buitenland zijn (bijvoorbeeld een Amerikaanse Delaware LLC). Zijn er echter gemakkelijkere/aantrekkelijkere legale constructies denkbaar?
Ik ben mij momenteel aan het orienteren, wanneer ik daadwerkelijk over zou gaan tot oprichting e.d. zou ik vanzelfsprekend nog deskundigen raadplegen.
Mvg