• 0

Bedrijf beginnen in huis schoonouders

Hallo,

 

Ik wil muzieklessen gaan geven en wegens ruimte gebrek en geluidsoverlast kan het niet bij mijzelf in huis. Mijn schoonouders hebben een mooie kelderruimte over waar dit wel kan. Is het voor mij mogelijk hier een bedrijf te voeren?

 

Alvast bedankt.

Sonnie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de gemeente waarin het huis van je schoonouders staat. Meestal moet een melding beroep/bedrijf aan huis gedaan worden. In sommige gevallen moet u voor het gebruik van de woning als bedrijfsruimte een onttrekkingsvergunning aanvragen.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Via de zoekfunctie kun je eventueel soortgelijke topics hierover vinden. Soms wordt er gezegd dat als je zeker weet dat anderen er geen last van zullen hebben je beter 'geen slapende honden wakker kan maken', aangezien de gemeente soms heel streng kan zijn (waardoor het niet mag) terwijl wellicht niemand het zou merken.

Link naar reactie
  • 0

Google heb ik al uitgebreid uitgepluisd, maar het zijn situaties net anders die ik heb kunnen vinden.

 

Misschien had ik ook wat uitgebreider moeten zijn over de locaties. Ik woon 25km van mijn schoonouders in een andere gemeente, maar ik weet niet of ik de onderneming dan op mijn adres moet inschrijven, waar ik de administratie waarschijnlijk ga doen, of op het adres van mijn schoonouders waar de instrumenten staan. Of er twee vestigingen van maken. Natuurlijk is het probleem er dat ik niet op dat adres woon en er misschien alleen al om die reden geen bedrijf mag voeren?

 

Over de optie inschrijven op mijn adres en de lessen geven bij mijn schoonouders zonder officiele vermelding heb ik ook nagedacht, al zal ik wel reclame e.d. moeten maken met waar de leslocatie is.

Link naar reactie
  • 0

maar ik weet niet of ik de onderneming dan op mijn adres moet inschrijven, waar ik de administratie waarschijnlijk ga doen, of op het adres van mijn schoonouders waar de instrumenten staan.

 

Ik denk dat je je vestiging mag inschrijving op je woon adres en de uitvoering van je werk waar de instrumenten en bedrijfsmateriaal staan in een studio op een ander adres.

Misschien heeft een deskundige hier een reactie op, wanneer dat niet klopt.

Link naar reactie
  • 0

Sonnie

 

Er lopen een paar dingen door elkaar.

 

1. Inschrijving KvK.

Als je wil inschrijven op een adres anders dan je woonadres waar je staat ingeschreven dan moet je bij de kvk een huurcontract overleggen of een getekende verklaring dat je toestemming van de bewoners om je daar in te schrijven.

 

Je kunt een bedrijfsadres en een postadres inschrijven. Dus schoonouders als bedrijfsadres en jou adres als postadres is mogelijk.

 

2. Gemeente en Woningeigenaar.

Als je schoonouders het huis huren zou ik ook het huurcontract even doorlezen of daar iets over onderhuur danwel gebruik door derden in staat.

Verder zul je echt even op de site van de gemeente moeten kijken wat de regels zijn in jou gemeente. Dit verschilt nogal per gemeente. Bij sommige hoef je alleen een melding doen voor bepaalde activiteiten, bij andere gemeente moet je altijd een ontheffing hebben. Soms is er een restrictie op de oppervlakte die als bedrijfsruimte in gebruik mag zijn of inderdaad de restrictie dat alleen de op dat adres ingeschreven bewoners een bedrijfsactiviteit mogen uitvoeren.

 

Omdat muziekles wel potentieel overlast kan geven zou ik het goed uitzoeken en niet zo snel kiezen voor de "geen slapende honden" optie. Want als de hond wel wakker word gemaakt loop je grote kans dat je dan je werkzaamheden moet staken en ze dan ook uitgebreid gaan onderzoeken of het geoorloofd is en je zomaar 2 maanden verder bent en je je klanten misschien weer kwijtraakt..

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Sonny,

 

Wil je een permanent adres ?

 

Er zijn ook bedrijven of organisaties die bedrijfsruimte verhuren tegen lage prijzen, regelmatig gratis omdat ze al langere tijd leegstaan.

 

Het kan zijn, dat je alleen in een leeg gebouw zit, of soms bijv. gezamenlijk met anderen in een leegstaand schoolgebouw of zo. Vaak krijg je 2 weken van tevoren te horen dat je eruit moet en doen ze wel moeite om iets anders te vinden voor je.

 

Kijk maar eens op antikraak.startpagina.nl

 

Mischien wel wat werkbaarder voor je dan een kelder en een privé vestigings/postadres.

Muzieklessen kan nogal wat aanloop en overlast geven, er zijn altijd wel mensen die gaan klagen

 

Groetjes,

Roland

.

 

Groetjes,

Roland

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.