Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
L.A.
Beste HL'ers,
Ik zit namelijk met iets in mijn maag en kan niet een twee een beslissing nemen en heb jullie hulp nodig.
Enkele maanden geleden met het idee om een soort marktplaats (concept) in een andere land te implementeren waar deze nog marginaal zijn en slechts enkele simpele (niet van deze tijd) markplaats websites online zijn gebracht. Reden hiervoor omdat ik in dat land 1 jaar heb doorgebracht en tegelijk een onderzoek heb verricht en zag dat er vraag naar was. Deze al gestationeerde websites worden ondanks hun gebrek aan goeie functionaliteiten, design, weinig rubrieken, slecht vindbaarheid, you name it redelijk (met een dikke min) bezocht. De slechte bezoeken liggen oa aan de verkeerde extensie/weinig tot geen marketing/ gericht op 1 regio van een land en nog veel meer. Dus wilde ik op deze markt inspringen en eentje plaatsen met hoge maatstaven.
Tevens heb ik het besluit genomen om een website van scratch te laten bouwen en ben bij het begin begonnen. Deze website zou naar de laatste gewenste design/functionaliteiten/ontwerp gebouwd worden voor die doelgroep omdat de reeds aanwezige websites deze doelgroep niet goed bereiken vanwege de gebrekken in de templates zoals geen uitgebreide rubriek module, belangrijke functionaliteiten ontbreken, design, talen enz. Na enkele maanden bezig te zijn geweest met het design/functioneel ontwerp/prototype/onderzoek/oneindige (data) verzamelen/marketing/ "you name it" wat er allemaal wel niet bij komt kijken om dit in je eentje te kunnen regelen heb ik een bedrijf erbij getrokken om mij bij het ontwerp te ondersteunen. Na de volume van wat er allemaal bij komt kijken ben ik gaan twijfelen of ik wel met het marktplaats idee door te gaan of slechts te beperken tot een specifieke doelgroep (autobranche).
De reden van twijfelen voor marktplaats concept licht namelijk bij het vullen van deze website vanwege de enorme omvang/uitgebreide rubrieken module en vrees voor het falen oa bij de marketing en wat er allemaal wel niet bij komt kijken. Ook de vrees dat vanwege de uitgebreidheid de waarde van een product tussen andere goedkope producten de catchyness ervan zou verliezen. Voorbeeld: een luxe artiekel en een gereedschapskist op 1 website !.
Daarentegen de specifieke (autobranche) doelgroep is ook niet klein alleen niet echt motiverend omdat deze eventueele beslissing het hele idee ontkracht en ook de motivatie. Er zit zeker potentie in deze specifieke doelgroep alleen zou ik de meest belangrijke elementen van dit concept ontkrachten en aan het einde van de rit de dure ontwerp slechts gebruiken voor een doelgroep.
Ik zou graag aan de HL'ers willen vragen om mij te overladen met vragen zodat ik weet wat mij te wachten staat als ik dus niet voor de marktplaats ga en voor de autobranche of andersom.
Ik heb het land/specifieke ontwerp ideeën niet genoemd omdat dat dus vanzelfsprekend is.
[titel aangepast - mod]