Ga naar inhoud

Nieuw (gemixt) drankje - wat mag, en hoe?

Geplaatst:

17december

Hallo!

Mijn vriend en ik hebben het idee om een drankje op de markt te brengen. Nu zitten wij met de vraag hoe dit uberhaupt geproduceerd kan/moet worden. Het is namelijk een mix van 2 bestaande dranken. Moet er dan, om het eigen te maken, een niet recept ontwikkeld worden in een lap? Zo ja, hoe en waar? Of mogen deze 2 producten gewoon gemixt worden in overleg met die 2 bedrijven..?

Groetjes!

Featured Replies

Geplaatst:

Antwoord voor bedrijven

Wellicht dat u hiermee verder komt met het vinden van het antwoord. Neem ook contact op met de Productschappen die worden genoemd.

Groet,

Winod Debipersad

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Geplaatst:

RiVe

Hallo!

Moet er dan, om het eigen te maken, een niet recept ontwikkeld worden in een lap? Groetjes!

Wat bedoel je hiermee?

Wat voor dranken zijn, wordt het een mix van alchoholhoudend en frisdrank.

Of twee frisdranken.

Of een bv een juka, (jus d'orange/karnemelk), geen van beide is beschermd door een merknaam, maar wordt wel op lokaties verkocht..

Het wordt duidelijker als je wat meer info geeft, krijg je vast een antwoord waar je verder mee komt.

Geplaatst:

17december

• Auteur

Het gaat om een frisdrank (zeer bekend) icm een siroop-achtige vloeistof(minder bekend)..

Geplaatst:

17december

• Auteur

nonalcoholisch trouwens :)

Geplaatst:

Jeroen Bakker

in een lap?

Wat bedoel je hiermee?

Ik moest ook even denken, maar TS bedoelt waarschijnlijk een lab als in laboratorium :)

Geplaatst:

17december

• Auteur

hahaha ja ik zag het ook net. sorry, was vroeg haha

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.