• 0

Beste (contracts) vorm voor het samen ondernemen

Hallo Allemaal,

 

De situatie is als volgt: Ik heb een heel leuk idee, heb dit uitgewerkt tot het punt dat ik bijna daadwerkelijk kan starten. Het ontbreekt mij echter aan financiën om het idee net dat extra zetje te geven. Geen probleem, een hele goede vriendin van mij wil er best in investeren en ook mee werken.

 

Zoals gezegd, is dit een hele goede vriendin en het laatste wat ik wil is ruzie over dit plan (nu of later). Nu zoek ik de beste manier tot samenwerken. Een manier dat de meeste duidelijkheid schept voor beide partijen.

 

Zelf had ik bedacht dat in ieder geval een BV de beste optie zou zijn omdat de regels met betrekking tot aandelen duidelijk zijn. Is dat zo?

 

Daarnaast welk model contract kan ik het beste nemen waarin afspraken staan die we maken over wat een ieder inbrengt, wat eenieder mag / kan etc.

 

Alvast hartelijk dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is misschien toch wel handig om even man en paard te noemen over de hoogte van de gewenste financiele inbreng.

 

Gaat dit om 1.000 euro, 10.000 euro of 100.000 euro?

 

Verder is het ook makkelijk om te weten waarin geinvesteerd dient te worden.

 

Is het bij wijze van spreken in advertenties, de huur van een pand, een voorraad handelsgoederen of een auto?

 

Link naar reactie
  • 0

dag vvv

 

Ga alsjeblieft geen BV oprichten voor een investering van tussen de 5 en 10K! Sorry, maar een veel onzinnigere reden om een BV te starten heb ik nog niet gehoord. Al was het alleen al omdat een BV 18K startkapitaal vereist.

 

Of is je plan zo zeker dat je er meteen 150K winst per jaar mee gaat maken?

 

Start een eenmanszaak en stel de lening op schrift. Gewoon een degelijke overeenkomst van geldlening waarin zaken als looptijd, aflossing, rente en zekerheden goed vastliggen. Benadruk over en weer dat dit een zakelijk gebeuren is en dus niets van doen heeft met privé. Zij leent jou geld, jij houdt je aan de voorwaarden. Punt! Geen paaiende praatjes over vriendschap, dit is zaken doen.

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.