• 0

Idee voor Higherlevel crowd funding.

Zou het binnen Higherlevel passen om een soort crowdfunding platform op te richten? Wellicht een aparte rubriek. De huukslootmotor is hier uitgebreid besproken. Maar helaas is er afgezien van een CAD ontwerp niks mee gebeurd. Dat is gwoon zonde en ook slecht voor zo'n innovatie. Publiciteit zonder een snel ontwikkelingstraject kan nadelig zijn. Je kan dan niet meer het octrooi terugtrekken en later opnieuw indienen als er in de toerkomst betere kansen voor zijn. Bovendien brengt publiciteit vaak andere mensen op een soortgelijk idee.

 

Daarom leek het mij een leuk idee als er voor zulke gevallen Higherlevel-deelnemers een klein bedrag ( tussen de 10 en 100 euro) kunnen storten in ruil voor aandelen in het bedrijf of korting.

Dit initiatief zou ook goed kunnen worden toegepast bij Higherlevelaars in problemen. De afgelopen jaren bleek helaas geregeld dat een Higherlevel lid ongemerkt in grote financiele problemen was gekomen. Met daarbij een veelvoud van huisvestings/ fiscale//familie/sociale/lichamelijke/psychische gevolgen. Als zo'n lid in een vroeg stadium via crowdfunding financieel geholpen wordt, voorkomt dat hopelijk veel ellende.

 

In geval een dienstverlener zo geholpen wordt om te overleven zou in ruil voor deze crowdfunding, een korting op zijn toekomstige diensten kunnen worden afgesproken i.p.v. aandelen.

 

Hoe denken jullie hierover?

 

Paul

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zie deze reactie in een van de vele eerdere topics over vormen van crowdfunding op HL, zowel m.b.t. financiering, proefprocessen als financiële hulp.

 

Conclusie aldaar: crowdfunding heeft een heel eigen dynamiek en belangen. Als je het goed en transparant wilt doen, moet je daarvoor een heel apart forum voor starten waaraan mensen op vrijwillige basis kunnen deelnemen of niet. Kortom: binnen Higherlevel, al dan niet als aparte rubriek, past het IMHO zeker niet , wel daarnaast of daarbuiten.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

Daarom leek het mij een leuk idee als er voor zulke gevallen Higherlevel-deelnemers een klein bedrag ( tussen de 10 en 100 euro) kunnen storten in ruil voor aandelen in het bedrijf of korting.

 

 

Hoe denken jullie hierover?

 

Paul

 

Lijkt mij erg leuk! Denk alleen dat het vanuit HL erg lastig is aangezien het volgens mij hier niet is toegestaan om financieringen aan te bieden of te vragen.

 

 

Danny

 

edit: Grr,Norbert was erg snel met typen....

Link naar reactie
  • 0

Het staat gewoon vrij om samen te werken als HL leden aan een project. Dit gebeurt met enige regelmaat, soms zichtbaar soms onzichtbaar. Dat is hetgeen waar je naar moet zoeken denk ik. Wie financiert, een bank een investeerder of een groep leden is niet geheel relevant denk ik. Het gaat om zoeken naar synergie in bepaalde ondernemers.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.