Ik ga in gesprek met een potentiele investeerder in mijn bedrijf (nu nog een eenmanszaak, kan een vof/cv of bv worden).
Ik heb een jaar gewerkt aan een software product wat ik vanaf september ga verkopen.
Geinvesteerde kosten bedragen 32.000 (mijn manuren niet meegerekend. ik heb van mijn spaargeld geleefd - wat nu op is).
Om een update/uitbreiding aan het product mogelijk te maken (en een tweede markt aan te kunnen spreken) heb ik echter nieuw kapitaal nodig. Minimaal 50.000, mocht de verkoop in de eerste maanden tegenvallen, max. 100.000 euro.
Laten we voor het gemak zeggen dat ik dus een investering van 70K nodig heb.
Mogelijke bruzo omzet in 2012: 700K. Bruto winst: 350K
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
marcklant
marcklant
Beste mensen,
Ik ga in gesprek met een potentiele investeerder in mijn bedrijf (nu nog een eenmanszaak, kan een vof/cv of bv worden).
Ik heb een jaar gewerkt aan een software product wat ik vanaf september ga verkopen.
Geinvesteerde kosten bedragen 32.000 (mijn manuren niet meegerekend. ik heb van mijn spaargeld geleefd - wat nu op is).
Om een update/uitbreiding aan het product mogelijk te maken (en een tweede markt aan te kunnen spreken) heb ik echter nieuw kapitaal nodig. Minimaal 50.000, mocht de verkoop in de eerste maanden tegenvallen, max. 100.000 euro.
Laten we voor het gemak zeggen dat ik dus een investering van 70K nodig heb.
Mogelijke bruzo omzet in 2012: 700K. Bruto winst: 350K
Mogelijke bruzo omzet 2013: 1,6mil Bruto winst: 900K
(omzet is gebasseerd op huidge verkoopaantallen van een Amerikaanse concurrent en marktontwikkeling)
Investeerder krijgt een aandeel in het bedrijf, en fungeert als adviseur en zet zijn (immense) netwerk in.
Heel simpel gezegd: op welk aandelenpercentage zou de investeerder recht hebben?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32578-investeerder-hoeveel-aandelen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag