• 0

opberg probleem magazijn

Ik heb een probleempje met het opbergen van bepaalde producten in mijn magazijn.

Altans een probleem... wel als ik ruimte optimaal wil gebruiken.

 

situatie is als volgt:

ik heb stellingen staan waarvan de plankoppervlakte 97cm breedt is en 40cm diep

 

Ik heb producten (lingerie) waarvan er grofweg 3 formaten doosjes zijn (soort van stevige plastig insteek hoezen)

 

breedte x hoogte x diepte (mm)

 

160 x 220 x 15 (wil ik er 5 naast elkaar op plank zetten)

 

190 x 260 x 15 (wil ik er 4 (liefst zelfs 5) naast elkaar op plank zetten)

 

230 x 400 x 15 (wil ik er 4 naast elkaar op plank zetten)

 

ik heb daarvoor echter bakken nodig om dit erin te zetten (komen dan 3 tot 5 verschillende producten achter elkaar in zo een bak met een harde plaat ertussen met artikelnummer die er net bovenuit steekt).

 

Ik kan echter maar geen geschikte bakken vinden die aan deze maten voldoen.

Heb zowel gezocht naar plastic magazijnbakken als dozen maar breedte x lengte x hoogte verhoudigen zijn steeds niet goed. (bakken moeten voor beetje ondersteuning ongeveer 150 mm diep zijn en voor optimale gebruik van planken dus zo dicht mogelijk tegen de 400 mm lang (van voor naar achter).

 

Wie heeft er ervaring met opberg matterialen die aan mijn eisen zouden voldoen of een ander geniaal idee om dit soort producten in magazijn op te bergen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

http://www.overtoom.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/OIN/nl_NL/-/EUR/N_SearchExalead-Start;sid=U3cjWybE1AYhW2jZlhRFXSnOt_WJD0lSZkU=?_q=00102006&SearchKeywords=00102006

 

bij overtoom hebben ze veel magazijnbakken, waarschijnlijk zitten de goede afmetingen hier wel tussen, of in ieder geval iets dat in de buurt komt

 

edit: de link werkt niet helemaal. Zoek eens op art nr 00102006

Link naar reactie
  • 0

is helaas niks.

Niet de goede maten en schrikbarend duur als je er stuk of 100 a 200 nodig hebt.

Heb al een stuk al 15 leveranciers bekeken maar allemaal net niet wat ik zoek (de combinatie van 40cm lang met bepaalde breedtes is erg moeilijk of het is weer te ondiep voor de producten.)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wellicht een timmerman zoeken die gepensioneerd is en 200 bakken wil maken die exact aan je wensen voldoen? Hier in de omgeving hebben we een reintegratiebedrijf zitten die ook timmerlieden hebben dacht ik waar je tegen erg leuke tarieven iets kan laten maken.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je bakjes maken?

Als de leverancier volgend seizoen de afmetingen van de verpakking ongunstig verandert zit je misschien ineens met een lading onbruikbare bakken.

Ik zat te denken aan het systeem zoals je dat bijvoorbeeld in sommige koffers gebruikt met verstelbare vakken.

aluminium-koffer-gereedschapskoffer-met-foudraal-14605631.jpg

 

Als jij houten balkjes een inkeping geeft dan kun je hier multiplex paneeltjes tussen steken en op die manier vakken creëren.

Een soort bak zonder wanden. De balkjes maak je vast aan de stelling. Eventueel gebruik je achter een plaatje multiplex voor de fixatie op hoogte, vooraan kun je hetzelfde doen door een paneeltje van een oplegging te voorzien.

 

Die balkjes kun je bijvoorbeeld maken door er een hele rits vlak te leggen en vervolgens met een cirkelzaag in een keer in 20 of meer balkjes een sleuf te zagen voor de multiplex plankjes. Door te variëren met het formaat van de multiplex paneeltjes kun je vakken van allerlei formaten creëren en is de boel met een minimum aan verlies van materiaal aan te passen.

 

Kan evt wel even een schetsje maken op het white board ter illustratie.

Link naar reactie
  • 0

dat van veranderende maten is waar ja, had ik nog niet over gedacht.

Maar bakken moeten niet te breedt worden, moeten namelijk makkelijk van de plank afgepakt kunnen worden om het juiste product eruit te halen of nieuwe voorraad in te voegen.

Beste en goedkoopste oplossing is dan toch kantonnen dozen waarin ze gezet kunnen worden.

Toch nog maar eens verder zoeken naar leveranciers die ik nog niet gehad heb om te zien of ze de juiste maten dozen hebben (beste doos die ik tot nu toe gevonden heb was net 3 mm te breed waardoor er geen 5 op plank pasten.)

Link naar reactie
  • 0

Kunnen de artikelen ook op de 15 mm steunen (hangmap idee, als platen of cd's met tussenschotten op de plank)? Of leg of zet het bovenop de stellingen, zodat je in de breedte minder beperkt bent! :P

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

de producten blijven niet zelfstandig op die 15 mm staan. en moet ook in bakken komen omdat het diverse verschillende producten en maten achter elkaar zijn en makkelijk er vanaf gepakt moeten kunnen worden.

b.v. product 1 is er in 5 maten, van elke maat 2 stuks. en zo 3 producten achter elkaar.

 

Moet dus bij langslopen bak kunnen pakken, juiste product er tussenuit halen en bak weer terugzetten.

 

neerleggen is geen optie, is zo niet goed stapelbaar en zou veel meer ruimte innemen.

Link naar reactie
  • 0

Al eens gedacht aan stevige kartonnen dozen?

Zelfs op maat gemaakt zijn die tegen redelijke prijzen te krijgen.

Zgn. amerikaanse dozen van extra stevig (dubbeldik) karton kun je makkelijk (op z'n kant) stapelen en kunnen tot wel 10kg dragen per doos.

Wij gebruiken hetzelfde principe voor (kleine) electronica artikelen en stapelen de dozen (na te zijn ontdaan van de bovenkleppen) tot wel 6 hoog.

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.