• 0

postorder vanuit VS

Hallo allemaal,

 

even een nieuw onderwerp met een nieuwe vraag. Kunnen jullie mij helpen met de antwoorden?

 

Is het mogelijk om vanuit Nederland een Amerikaans Postorderbedrijf te starten die exporteert naar Nederland?

 

Dit lijkt mij de kortste lijn voor een nieuwe webwinkel gericht op de Europese markt. Het zou hier gaan om kleding,

schoeisel en aanverwante producten die nu alleen nog verkrijgbaar zijn voor bepaalde amerikaanse instituten.

 

De fabrikant wil ze wel verkopen, maar dan moeten de artikelen in Missisipi gehaald en betaald worden.

 

Kortste lijn zou dan, volgens mij zijn om een Amerikaanse postorder te starten die rechtstreeks verstuurd naar de afnemers in europa. Door de lage inkoop en de exclusiviteit van de kleding zijn de verzendkosten niet het grootste probleem.

 

Alle tips welkom!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank voor je antwoord.

 

Zou dit wel willen maar is voor mij om financiële redenen niet mogelijk. Een container vol kleding is een grote investering en ik ben een kleine zelfstandige.

 

Een betrouwbaar persoon uit Amerika die mij dozen zou kunnen doorsturen wel.

 

Inmiddels zijn twee andere ideeen mede door higherlevel wel gelukt. Zie citytrike.nl en bierbandiet.nl. Voor mijn nieuwste idee is zeker een markt maar is omslachtiger. ( Ik zou met het aanbieden van deze producten buiten de VS de eerste zijn. )

 

Ook hiermee moet ik klein starten.

 

Mijn doel?

 

Een webshop starten die wereldwijd deze unieke producten levert aan particulieren maar ook (en ik denk dat dit een belangrijke kan zijn) aan gelijkende instituten elders in de wereld.

 

Ik zou je graag meer details willen geven over de producten om te weten wat jou mening hierover is. Kan dit ook meer prive?

 

De contacten met het bedrijf in Amerika zijn er. De catalogus met de producten is in mijn bezit. Een website kan een kwestie van weken zijn maar hoe krijg ik de producten het beste over de wereld?

 

Eigenlijk zou het het makkelijkste zijn om dit idee uit te laten voeren door een amerikaan of een investeerder vinden die interesse heeft in deze markt en de durf heeft om een container over te laten komen.

 

Hum, lastig!

 

Zou het niet makkelijker voor mij zijn om een bedrijf te starten op Amerikaanse bodem, met een Amerikaanse bankrekening en deze producten wereldwijd aanbieden of zijn er betere oplossingen?

 

Groeten,

 

Sander

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.