Permission is granted for the use of images, text and content for the purpose of promoting the work contained herein in cases in which XXXdesigns is recognized and acknowledged as the sole creator of the work in question.
Kan zij uberhaupt wel een octrooi aanvragen op iets wat zij maar voor de helft heeft gemaakt? (uurwerk bestond al)
*Of is dit gewoon er onder geplaats om mensen af te schrikken?
*Ik kan dit sieraad exact namaken, kan ik hiermee in de problemen komen?
Of wanneer ik een iets ander uurwerk gebruik, geldt haar copyright dan nog?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Tomva
Tomva
Beste forumleden,
*Ik vroeg mij af of het uberhaupt wel loont om een sieraad design te patenteren.
Aangezien wanneer men het oogje van een ketting een centimeter op schuift het al een heel ander sieraad kan lijken.
En als het er al iets anders uitziet dan is je octrooi ook waardeloos!/?
*Ook kwam ik een Amerikaans sieraad tegen, een ketting met een uurwerk er aan.
Zij maakt gebruik van een bestaand uurwerk en heeft hier slechts een oogje aan gezet en aan een ketting gehangen.
Vervolgens staat er onder:
Kan zij uberhaupt wel een octrooi aanvragen op iets wat zij maar voor de helft heeft gemaakt? (uurwerk bestond al)
*Of is dit gewoon er onder geplaats om mensen af te schrikken?
*Ik kan dit sieraad exact namaken, kan ik hiermee in de problemen komen?
Of wanneer ik een iets ander uurwerk gebruik, geldt haar copyright dan nog?
Mvg,
Tom
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32778-waarde-copyright-op-sieraden-design/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag