Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dendoorn
Beste,
Ik voer al geruime tijd een winstgevende en goedlopende onderneming samen met een compagnon in een VOF rechtsvorm. Door het stijgen van verschil in visie en ondernemersschap wil ik de VOF ontbinden en de onderneming zelfstandig voortzetten.
Het gegeven wil dat de compagnon niets ziet in het ontbinden van de VOF en alle overleg hierover uit de weg gaat of afwijst
Wat is het te voeren scenario hierin? Ik wil de onderneming wel zelfstandig voortzetten en het liefst op een zo net mogelijke manier van mijn compagnon af al vrees ik het geschil tot aan de rechtbank uit te moeten vechten.
Ik heb al wel enkele onderwerpen op deze site hierover gelezen maar naar mijn idee heeft elke vorm van ontbinding zijn eigen do's and dont's. Maakt het omzetten van de VOF in een BV het trouwens eenvoudiger?
Met dank!