• 0

Bus op naam vennoot VOF, hoe te handelen?

hallo mensen,

 

ik heb idd overal een beetje gezocht maar kan nergens uitgebreide informatie vinden over onze situatie.

 

het ziet er als volgt uit.

 

ik was zelf een eenmanszaak (koeriersbedrijf) en ga nu een vof beginnen met een vriend. het wordt geheel een nieuw bedrijf dus ga mijn huidige zaak staken.

 

ik heb tot nu toe een bus gehuurd via mijn opdrachtgever. Nu hebben we samen met mijn vennoot 2 bussen gekocht. het is onderling geregeld en samen betaalt. nu staan wel de bussen op zijn naam en natuurlijk zijn de verzekeringen ook op zijn naam.

 

n is mijn vraag eigenlijk: is dat een groot probleem voor hem of voor mij als de bussen op zijn naam blijven en de verzekeringen dus ook, kan dat verder gewon verwerkt worden in de ob aangifte dalijk van de vof en heeft dat uiteindelijk nadelige gevolgen voor hem voor de ib omdat het op zijn naam staat... sorry van te veel nadenken en zoeken ben ik helemaal in de war..

 

er is me ook vertelt dat de verzekeringen ook op de naam van de eigenaar van de auto moeten staan, in dit geval mijn vennoot. als de verzekering op de naam van de vof moeten moeten de bussen ook op de vof staan en het rekeningnummer ook. maar momenteel is het nog niet mogelijk om een zakelijk rekening te openen op de naam van de vof.. het zou problemen opleveren bij een evt schade indien de eigenaar en rekeninghouder niet zefde naam hebben...

 

kan er even duidelijkheid over deze situatie worden gegeven graag hoe we dit het beste kunnen aanpakke of waar we rekening mee moeten houden of enkele tips..

 

alvast bedankt!

 

ucar

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is apart want eigenlijk heb je een bus aan iemand anders gegeven. Zo snel mogelijk die VOF met goede overeenkomst oprichten en de bussen inbrengen lijkt me het meest verstandig.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

vof is al opgericht maar we gaan werkelijk per augustus beginnen.

het is verder qua vertrouwen geen probleem dat het op zijn naam staat. maar mijn vraag is meer of het fiscaal gezien nadelige gevolgen kan hebben voor hem of mij als het op zijn naam blijft en niet op de vof. mischien een heel algemeen vraag idd maar is er iemand die mij een beetje de punten kan aangeven waarin ik me verder kan verdiepen?

 

als voorbeeld gegeven dan mocht de vof dalijk de ob aangifte doen, kan die bus daarin gewoon verwerkt worden, ik neem aan van wel. want bij een eenmanszaak kun je die keus zelf maken om zakelijk of prive te houden toch. en bij de ib, moet hij dat dan in zijn egen ib aangifte verwerken alleen? heeft dat dan voor mij nadelige gevolgen.. dat zijn eigenlijk de punten waar ik niet echt helderheid zie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.