• 0

Onduidelijkheden over export naar Nigeria.

Mogelijk moet ik binnen een aantal weken een product naar Nigeria exporteren, op FCA basis. Als eerste ben ik op demarket acces database gaan zoeken onder welke HS code het product valt, een filter systeem om water te zuiveren. Nu valt dit naar mijn idee onder de volgende groep 8421.21.

Er wordt vervolgens onder andere gesproken over een "Certificate of Conformity " maar daar staat bij dat dit alleen voor de groep 8421.12 geldt. Als dit werkelijk zo is dan scheelt mij dit heel wat werk maar ik vind het wat vreemd dat dit alleen voor die speciale groep zou gelden. Iemand die hier beter in thuis is en er wat over kan zeggen?

 

Volgende vraag, FCA houdt in dat ik de goederen uitgeklaard en al aflever. Zijn er vervoer bedrijven die dit kunnen regelen of hierbij kunnen assisteren? Zo ja, dan hoor ik graag een paar namen. Zo nee, hoe gaat dit dan in zijn werk?

 

Exporteren buiten Europa is nieuw voor mij vandaar de vragen. Er zullen hier vast doorgewinterde exporteurs zitten die mij misschien in de goede richting willen wijzen. Alvast bedankt voor de hulp.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

FCA = Free Carrier = Vracht vrij tot vervoerder = De leverancier regelt alle documenten die nodig zijn, maar het internationaal vervoer valt hier niet onder (wel eventueel het vervoer tot aan de vervoerder van de koper).

 

Er zijn zoveel expediteurs die je zouden kunnen helpen met dit. Ik zou zeggen google eens of zoek hier op het forum echt opties genoeg!

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Roy,

 

Ik had er niet bij stilgestaan maar de DHL en UPS doen dit natuurlijk ook. Zal beide partijen een mail sturen, en ik zie dat jij ook dezelfde soort dingen doet, komt dus ook een mail jouw kant op.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels een aantal bedrijven aangeschreven maar het is blijkbaar nog niet zo makkelijk. Een aantal geeft aan dat men dit niet doet, anderen snappen niet wat er van ze wordt verwacht. De UPS vind het pakket te groot dus die valt ook af.

Van de overige bedrijven (DHL, fedex en wat expediteurs) reageren tot nog toe niet.

 

Aangezien er toch wel wat haast bij is hoop ik dat hier toch nog een paar goede adressen worden gemeld...

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Dit is inderdaad de eindgebruiker, onderdeel van een wereldwijd concern. Facturatie geschied naar een Europees land.

Mijn eerste klant qua export is dit zeker niet, wel de eerste export buiten Europa, die de spullen op basis van FCA geleverd wil hebben.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Misschien een beetje late reactie maar volgens de HS code 8421 moet je ook een Soncap Certificaat aan de klant leveren bij de andere documenten. Deze wordt o.a. uitgegeven door SGS Nederland maar dan heb je eerst wel een Product Certificaat (=registratie) nodig voor je product. Hiervoor kun je ook terecht bij SGS.

Succes want het is een hele papierwinkel en niet goedkoop.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.