Tijdens mijn stage ben ik tegen een onderneming in Hongkong aangelopen die het totale proces van import tot aan de deur voorfinanciert. Dat wil zeggen. Je bepaalt zelf welke fabrikant je kiest voor je product. Uiteraard verlangt de fabrikant dat de +-30% totale invoice waarde vooraf betaalt wordt. Dit zodat met productie begonnen kan worden. Kosten voor grondstoffen etc.
Nu ben ik dus bij een bedrijf terecht gekomen die dit allemaal vooraf betaalt. Hiervoor vragen ze uiteraard een fee. Maar wat ik nu dus wil weten van jullie. Punt 1 zou dit aantrekkelijk zijn ? Punt 2 zijn de %'s ok ?
Ze hebben vestigingen in Nederland, Duitsland en Engeland. Tenminste, ze staan geregistreerd. Of dit alleen een postbus is weet ik niet.
Afijn, ik zal bondig beschrijven wat het proces inhoud.
1. Je komt een prijs overeen met je fabrikant.
2. Je maakt contact met het bedrijf uit Hongkong zij checken je kredietwaardigheid en financieren.
3. Goederen worden door geleverd aan een door hun!! gekozen forwarder
4. Goederen worden vervoerd naar een door ons op te geven locatie
5. Je ontvangt je goederen plus je eindafrekening.
Die eindafrekening bestaat uit totale inkoopwaarde product + 1.9% behandelingskosten + 0.5% rente + 500 euro set up fee + transport van China naar eindbestemming in Europa.
Mening ?
Voordeel lijkt me dat je zelf het transport uit handen kan geven. Zelf totaal geen expertise met inklaringsdocumenten etc dus ook geen idee of dit moeilijk is. Maar grootse voordeel lijkt me dat je niet naar je eigen bank hoeft om een kredietsom te vragen voor je import.
Anyway wat denken jullie hier van ? In mijn optiek kan het interessant zijn..
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dennis020
Dennis020
Tijdens mijn stage ben ik tegen een onderneming in Hongkong aangelopen die het totale proces van import tot aan de deur voorfinanciert. Dat wil zeggen. Je bepaalt zelf welke fabrikant je kiest voor je product. Uiteraard verlangt de fabrikant dat de +-30% totale invoice waarde vooraf betaalt wordt. Dit zodat met productie begonnen kan worden. Kosten voor grondstoffen etc.
Nu ben ik dus bij een bedrijf terecht gekomen die dit allemaal vooraf betaalt. Hiervoor vragen ze uiteraard een fee. Maar wat ik nu dus wil weten van jullie. Punt 1 zou dit aantrekkelijk zijn ? Punt 2 zijn de %'s ok ?
Ze hebben vestigingen in Nederland, Duitsland en Engeland. Tenminste, ze staan geregistreerd. Of dit alleen een postbus is weet ik niet.
Afijn, ik zal bondig beschrijven wat het proces inhoud.
1. Je komt een prijs overeen met je fabrikant.
2. Je maakt contact met het bedrijf uit Hongkong zij checken je kredietwaardigheid en financieren.
3. Goederen worden door geleverd aan een door hun!! gekozen forwarder
4. Goederen worden vervoerd naar een door ons op te geven locatie
5. Je ontvangt je goederen plus je eindafrekening.
Die eindafrekening bestaat uit totale inkoopwaarde product + 1.9% behandelingskosten + 0.5% rente + 500 euro set up fee + transport van China naar eindbestemming in Europa.
Mening ?
Voordeel lijkt me dat je zelf het transport uit handen kan geven. Zelf totaal geen expertise met inklaringsdocumenten etc dus ook geen idee of dit moeilijk is. Maar grootse voordeel lijkt me dat je niet naar je eigen bank hoeft om een kredietsom te vragen voor je import.
Anyway wat denken jullie hier van ? In mijn optiek kan het interessant zijn..
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32920-import-financiering-china-krediet-vraag/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag