We willen een stukje OG (200K) uit de BV naar prive halen door middel van een lening of hypotheek bij dezelfde BV.
Broekzak - vestzak dus.
Weet iemand of dit toegestaan is en/of hoe de belastingdienst hiermee omgaat?
Het is me duidelijk dat er een acceptabele rente betaald zal moeten worden en dat e.e.a. notarieel vastgelegd moet worden.
De BV heeft weinig liquide middelen, maar heeft wel eigendom, welke er nu uit gehaald wordt.
De BV moet nog 50K stamrecht uitkeren aan prive
De BV heeft nog 50K verrekenbare verliezen
Winst BV op OG is 100K
Het is voor ervaren mensen waarschijlijk een eenvoudige rekensom, maar voor mij iets te veel input, dus de vraag is wat zou de transactie totaal kosten cq. wat is er aan liquide middelen nodig om het rond te krijgen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Quentin
Quentin
Hallo,
We willen een stukje OG (200K) uit de BV naar prive halen door middel van een lening of hypotheek bij dezelfde BV.
Broekzak - vestzak dus.
Weet iemand of dit toegestaan is en/of hoe de belastingdienst hiermee omgaat?
Het is me duidelijk dat er een acceptabele rente betaald zal moeten worden en dat e.e.a. notarieel vastgelegd moet worden.
De BV heeft weinig liquide middelen, maar heeft wel eigendom, welke er nu uit gehaald wordt.
De BV moet nog 50K stamrecht uitkeren aan prive
De BV heeft nog 50K verrekenbare verliezen
Winst BV op OG is 100K
Het is voor ervaren mensen waarschijlijk een eenvoudige rekensom, maar voor mij iets te veel input, dus de vraag is wat zou de transactie totaal kosten cq. wat is er aan liquide middelen nodig om het rond te krijgen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag