• 0

Persoon met belgisch verblijfsdocument & Egyptische nationaliteit in NL

Ik wil graag een persoon uit belgie aannemen. Ik loop echter tegen het volgende aan.

De Belgische persoon heeft oorspronkelijk een Egyptische nationaliteit. In Belgie heeft de persoon een verblijfsdocument.

 

Indien we deze persoon rechtstreeks in dienst nemen dan dient er een tewerkstellings vergunning + sofienummer + sticker IND aangevraagd te worden. Dit is een procedure die een hele tijd kan duren.

 

Nu ben ik benieuwd of er mogelijkheden zijn om rechtstreeks vanuit een Belgisch uitzendbureau naar mijn NL eenmanszaak te payrollen. Uiteraard op een manier die is toegestaan en waar we beide (werknemer en ik) geen problemen mee krijgen.

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste manager24,

 

Als ik het goed begrijp zou de persoon (X) dus in dienst komen bij het Belgische uitzendbureau en dan via dat bureau bij jou in Nederland komen werken.

 

Ik vermoed dat je met deze constructie niet heel veel tijd wint. Voor het mogen werken en verblijven in Nederland heeft X Nederlandse documenten nodig. De Belgische documenten van X, gelden niet voor Nederland. Dat zou betekenen dat het uitzendbureau (als werkgever) de tewerkstellingsvergunning dient aan te vragen.

 

Maar waarom deze constructie niet even checken bij het UWV WERKbedrijf Bureau Tewerkstellingsvergunningen, Afdeling Arbeidsjuridische dienstverlening: Telefoon (079) 750 29 03?

 

Voor de volledigheid voeg ik nog 2 pagina's toe over Buitenlands personeel en Tewerkstellingsvergunning.

 

Ben benieuwd naar het vervolg.

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor de reactie. Ik heb een Belgisch uitzendbureau gevonden welke aangeeft dat het zonder problemen kan.

 

Een ander Belgisch uitzendbureau geeft aan dat het niet mag omdat er in NL een werkvergunning nodig zou zijn...

 

De persoon staat bij het belgische uitzendbureau op de loonlijst en vervolgens wordt hij uitgeleend aan ons als NL bedrijf. Ik ga a.s. week contact opnemen met het UWV om te checken of deze constructie ook daadwerkelijk mag.

 

Ik hou jullie op de hoogte.

 

MVG

 

Beste manager24,

 

Als ik het goed begrijp zou de persoon (X) dus in dienst komen bij het Belgische uitzendbureau en dan via dat bureau bij jou in Nederland komen werken.

 

Ik vermoed dat je met deze constructie niet heel veel tijd wint. Voor het mogen werken en verblijven in Nederland heeft X Nederlandse documenten nodig. De Belgische documenten van X, gelden niet voor Nederland. Dat zou betekenen dat het uitzendbureau (als werkgever) de tewerkstellingsvergunning dient aan te vragen.

 

Maar waarom deze constructie niet even checken bij het UWV WERKbedrijf Bureau Tewerkstellingsvergunningen, Afdeling Arbeidsjuridische dienstverlening: Telefoon (079) 750 29 03?

 

Voor de volledigheid voeg ik nog 2 pagina's toe over Buitenlands personeel en Tewerkstellingsvergunning.

 

Ben benieuwd naar het vervolg.

 

Groet, Nynke

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor de reactie. Ik heb een Belgisch uitzendbureau gevonden welke aangeeft dat het zonder problemen kan.

 

Onjuist

 

Een ander Belgisch uitzendbureau geeft aan dat het niet mag omdat er in NL een werkvergunning nodig zou zijn...

 

Correct

 

Deze man heeft een NL-se tewerkstellingsvergunning nodig.

 

Stel dat het wel zou mogen dan is onderstaande constructie ook mogelijk:

Het uitzendbureau in België die beweerd dat het wel kan maakt de weg vrij voor deze constructie en dat mag niet.

 

U geeft duidelijk aan dat het om de werkvergunning gaat en niet om de beloning. Ik wil hiermee alleen laten zien wat de gevolgen kunnen zijn van het toestaan van uitzenden via een buitenlands uitzendbureau.

 

Als deze man getrouwd is met een NL-se en beide zijn in België woonachtig en zijn echtgenote is werkzaam in NL, dan zijn er eenvoudige manieren om in NL aan de slag te kunnen. Hoe dat exact in zijn werk gaat kunt u vinden/ vragen op buitenlandse partner.nl

 

Succes!

 

Ferry

 

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad zo dat de vrouw NL is en dat ze beide woonachtig zijn in Belgie. De vrouw werkt ook in NL.

Ik kan op de site die je noemt niet direct de constructie vinden.

 

 

Hartelijk dank voor de reactie. Ik heb een Belgisch uitzendbureau gevonden welke aangeeft dat het zonder problemen kan.

 

Onjuist

 

 

Een ander Belgisch uitzendbureau geeft aan dat het niet mag omdat er in NL een werkvergunning nodig zou zijn...

 

Correct

 

Deze man heeft een NL-se tewerkstellingsvergunning nodig.

 

Stel dat het wel zou mogen dan is onderstaande constructie ook mogelijk:

Het uitzendbureau in België die beweerd dat het wel kan maakt de weg vrij voor deze constructie en dat mag niet.

 

U geeft duidelijk aan dat het om de werkvergunning gaat en niet om de beloning. Ik wil hiermee alleen laten zien wat de gevolgen kunnen zijn van het toestaan van uitzenden via een buitenlands uitzendbureau.

 

Als deze man getrouwd is met een NL-se en beide zijn in België woonachtig en zijn echtgenote is werkzaam in NL, dan zijn er eenvoudige manieren om in NL aan de slag te kunnen. Hoe dat exact in zijn werk gaat kunt u vinden/ vragen op buitenlandse partner.nl

 

Succes!

 

Ferry

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.