• 0

Project management en (interne) communicatie

Hallo mensen,

 

Sinds een aantal maanden zijn we bezig met het verkopen van websites en dit gaat heel erg goed. Mensen zeggen wel eens dat je moet oppassen om niet te snel te groeien, nou ben ik bang dat wij bijna (!) te hard gaan. Dit gevoel krijg ik aangezien ik niet in 1 oog opslag kan zien hoever we zijn met bepaalde projecten, en dat gevoel is aardig vervelend zoals je wel zult begrijpen.

 

Ik ben echt al weken bezig om een goed project management systeem te vinden echter er zijn zoveel mogelijkheden dat ik nu niet meer weet waar ik moet beginnen.

 

Volgende punten moeten opgelost worden

 

1. (interne) communicatie.

Wij hebben mensen op kantoor en ook een aantal freelancers. Deze freelancers willen we ook graag laten communiceren met onze klanten, onder onze naam. Als dit aan deze freelancers ligt is dat geen enkel probleem. Echter wil ik alles wat er besproken wordt kunnen controleren. Nu is dit nog niet mogelijk, via een eigen e-mail account bij ons wil ik dit ook niet hebben aangezien ik dan alle dagen alle e-mails mag controleren.

 

Onze mensen moeten dus per project (taak) makkelijk en snel kunnen communiceren met de klant. We willen graag dat onze klant ook een login krijgt zodat ze de voortgang zelf ook kunnen zien en ook direct kunnen praten met onze mensen.

 

Dashboard

Wat mij echt gaaf lijkt is 1 dashboard waar ik snel kan zien waar ik moet bijspringen. Zo'n dashboard gaat dus over onze projecten (deadlines etc). Voorheen hadden we ongeveer 4 opdrachten per maand, nu is dit al factor 5 gegaan..

 

 

HRM

HRM is voor ons ook belangrijk, wil niet het gevoel krijgen dat we mensen te veel projecten toekennen waardoor de deadlines niet behaald kunnen worden.

 

Ik hoop dat iemand hier tips kan en wil geven want ik ben van mening wanneer we dit goed op orde hebben dat we

 

1. minder fouten maken

2. minder tijd kwijt zijn

3. ik rust krijg in mijn hoofd ;D

 

Waar ik voornamelijk tegen aan loop is dat ik geen project management systeem kan vinden incl. dat wij onze mensen in contact kunnen brengen met onze klanten.

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

Thomas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor alle tips, we zijn gegaan voor Basecamphq. Het kost wel even tijd om alles goed onder de knie te krijgen maar ons team werkt nu al beter met elkaar! Klant communicatie hoeft niet meer via mij te verlopen maar kan gelijk via een ticket systeem en ik kan er toezicht op houden, heerlijk!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.