• 0

Makelaarskantoor beginnen

Beste HL'ers

 

Graag hoor ik uw mening over dit hypothetische businessplan.

 

Een Makelaarskantoor met als u.s.p.'s.:

- Meer richten op presentatie, filmpjes van woningen, betere/meer fotos.

- Richten op sociale media, facebook, twitter, google+

- *andere openingstijden hanteren, ook op zaterdag wellicht zondag, en later open op n doordeweekse dag. Zodat klanten ook op zaterdag, zondag, n woensdag avond n bezichtiging kunnen plannen, of naar een open huis gaan.

- Aanbieden om een huis te restylen, beter in te richten waardoor het er mooier uitziet/ruimer/ lijst alsof je meer met de ruimte kan.

 

Mijn vraag is dus. heeft een nieuw makelaars kantoor, wat zich richt op deze punten. (naast the usual, goede service, kennis etc etc) enige kans van slagen in deze markt, waar er al zeer veel kantoren zijn ?

 

De bottleneck is denk ik vooral het opbouwen van portfolio, waarom zouden mensen naar jou toegaan ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

MrSweets

 

Met alle respect maar je plaatst hier wel erg veel hyothetische vragen. Misschien wordt het tijd jezelf eens te bezinnen op wat je nue werkelijk wil/van plan bent en wat vooronderzoek te doen? Vervolgens kun je hier wat meer gerichte vragen stellen.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

hmm, je omschrijft een aantal punten die veel makelaars toch al bieden. Ik zit in het schuitje (nog steeds mijn schuitje helaas) al 2,5 jaar. 36 foto's op funda, 3D plattegrond, twitter ingezet, linkedin ingezet, restyling interieur van het huis gedaan, professionele fotograaf. De markt ligt stil!

 

Starters moeten nu minstens 35K verdienen voor een hypotheek van max. 105K. Zij blijven dus zitten in hun huurhuis. Mensen die van rond de 100K willen doorstromen naar 200K tussenwoning blijven zitten of gaan huren. 200K verkopers die naar 2-onder-1-kap willen, blijven zitten of gaan huren. Je raadt het al...het stagneert omdat iedereen zit te wachten op kopers (ik weet het, is een grove schets).

 

Daar kan een makelaar ook niet veel aan doen. Onze makelaar begon eind 2008 ook tegen de stroom in. Dat deden ze bewust doordat ze geloof hadden in hun service en kennis van de lokale markt. Maar ook zij hebben het moeilijk nu.

 

Maareh, heb je je makelaarspapieren al?

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.