Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
pjbakker
Hey,
My first post.. Na veel lezen, loop ik nu toch tegen iets aan waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.
Ik ben ondernemer en heb een Holding / Werkma. Nou ben ik van plan met mijn Holding in meerdere andere bedrijfen te participeren door geld of kennis te investeren in ruil voor deelneming. Lijkt me een normale Holding activiteit. Dat wil ik mogelijk ook samen met een ander bedrijf doen.
Laten we voor het voorbeeld even aannemen dat Holding A (van mij) en Holding B een gezamelijke Joint Venture starten (JV). Deze JV heeft als doel om gezamelijk te investeren / participeren in andere bedrijven.
Nou rijst bij mij de vraag: Kom ik dan in aanraking met de vergunningsplicht van het AFM? Is JV vergunningsplichtig? Als ik de regels lees op de site van de AFM lees, dan lijkt het wel of elke holding die geld ergens in stopt vergunningsplichtig is.. Dat zal vast niet het geval zijn. Waar ligt die grens? Waarom is niet elke holding volgens de AFM een investeringsmaatschappij? Welke voorwaarden zorgen opeens voor de vergunningsplicht?
Ik hoop dat iemand hier meer kaas van gegeten heeft!
Groeten,
Paul