Ga naar inhoud
Geplaatst:

naraja

Ik ben consultant voor een bedrijf in China. Mijn BV is in Nederland gevestigd. Ik word uitbetaald door het bedrijf in China, hoe moet ik dan de factuur opstellen ? Ik werk tegen een vergoeding per dag en in China wordt 9,25% BTW gebruikt.

Moet ik belasting in China gaan betalen of in Nederland ??

Graag hulp

Featured Replies

Geplaatst:

P.J.

De administratie van een BV wordt toch verplicht gevoerd door een accountant? Dan zou je accountant toch precies alles voor je regelen?

Geplaatst:

naraja

• Auteur

Mijn accountant heeft daar niet veel/geen ervaring in, ik heb de indruk dat die het ook niet precies weet, dus wil ik het eerst graag zelf uitzoeken.

Geplaatst:

P.J.

Welke reactie kreeg je dan van de belastingdienst?

Geplaatst:

naraja

• Auteur

ik ga maandag de belastingdienst bellen, maar ik was benieuwd of er mensen zouden reageren die in dezelfde situatie hebben gezeten en zo dus advies zouden kunnen geven

Geplaatst:

djluc

Ik ben consultant voor een bedrijf in China. Mijn BV is in Nederland gevestigd. Ik word uitbetaald door het bedrijf in China, hoe moet ik dan de factuur opstellen ? Ik werk tegen een vergoeding per dag en in China wordt 9,25% BTW gebruikt.

Moet ik belasting in China gaan betalen of in Nederland ??

Graag hulp

Waar werk je?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

De administratie van een BV wordt toch verplicht gevoerd door een accountant? Dan zou je accountant toch precies alles voor je regelen?

Laten we dat misverstand nu eens wegwerken, zie column.

Daarbij gaat een accountant over de cijfers. Je kunt van hem/haar niet verwachten dat hij/zij weet hoe de BTW regeling werkt in China!! Daar heb je fiscalisten voor.

(soms lijkt het wel alsof de accountant als alwetend beschouwd wordt en de fiscalist degene is waarvan niemand echt weet wat hij/zij kan >;()

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Waar werk je?

Voeg ik graag aan toe: ik neem aan dat je bedoelt dat jouw BV betaald wordt door het bedrijf uit China en niet jij (?).

En waar consulteer je in?

In de meeste gevallen ben je Chinees belastingplichtig, ook als je uit NL werkt (bijv. enkel via mail/post/skype/telefoon). Diensten zijn doorgaans belast in het land van de afnemer. Buiten de EU geldt geen NL BTW, geen verlegging, maar wel je melden bij de Chinese overheid met de vraag hoe je je daar kunt laten registeren als Chinees ondernemer voor de BTW.

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.