Ga naar inhoud

Vrouwen zijn ongeschikt als ondernemer?!?

Geplaatst:

StefanO

Je zou het niet verwachten, maar het echt is wetenschappelijk aangetoond...

Vrouwen zijn ongeschikt als ondernemer

Er zijn overigens ook studies (o.a. van McKinsey) die aantonen dat bedrijven met meer vrouwen in de top succesvoller zijn. Juist omdat vrouwen minder risico's zouden nemen. Karmijn Kapitaal is een investeringsfonds die zich uitsluitend op bedrijven met vrouwen aan het roer richt.

Ik heb zelf geen aanwijzingen of vrouwen nu meer of minder succesvol zijn. Wel ken ik meer mannelijke dan vrouwelijke ondernemers.

Featured Replies

Geplaatst:

P.J.

Ik ga de reuzen wel doorgeven aan Margit he..... ;) :-K

Geplaatst:

member123

mogelijk dat de onderzoeker van dit "onderzoek" dezelfde werkwijze heeft gehad als de "onderzoeker" van het onderzoek naar vlees: http://www.powned.tv/nieuws/tech/2011/09/vleesonderzoek.html

Geplaatst:

Annedien Hoen

Gelukkig maar dat vrouwen minder geschikt zijn om de wereld naar de kloten te helpen met winstmaximalisatie.

Dan zou het nog best eens goed kunnen komen deze eeuw.

Geplaatst:

Womeninbusiness

Ik denk dat het vooral een combinatie is van dat vrouwen minder grote risico's nemen en veelal naast ondernemer ook nog andere rollen hebben, waardoor de onderneming veelal kleiner is.

Maar de vrouwen die groot durven te denken, zijn zeker net zo capabel als mannen. Juist door de voorzichtigheid (geen grootse investeringen, geen bedrijfsbus met reclame etc) is het faillissementsaanvragen onder vrouwelijke ondernemers veel kleiner is gebleken uit onderzoek van de KVK.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Mikky Vrolijk

De meningen zullen verschillen, maar uit onderzoeken (al dan niet mee eens) blijkt dat

Veel vrouwelijke ondernemers zijn innovatief, hebben ambities en willen groeien! Toch zijn er in Nederland belemmeringen waar vrouwen tegenaan lopen om dit te realiseren

Getver, moet er niet aan denken een GSO (gesubsidieerde vrouwelijke ondernemer) te worden :(

Geen subsidie, maar wel een groeistimulans voor vrouwen. Zie het event We keep on growing.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.