Jump to content

Womeninbusiness

Junior
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Female
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.linkedin.nl, www

Company info

  • Location
    Groningen
  1. Wat heerlijk toch dat je op een e-mail naar een buitenlandse fabrikant gelijk een e-mail terugkrijgt met een antwoord. Dat is toch een klein yes-momentje!
  2. Goedenavond, Vandaag heb ik tot mijn grote schrik een brief gekregen van een advocatenbureau met een dwangsom van meer dan 500 euro voor een artikel dat ik geplaatst heb op mijn website. Misschien naief, maar ik was/ben in de veronderstelling dat je altijd een artikel op je website mag publiceren mits je er de bronvermelding duidelijk bij zet. Dat was zo in dit geval. Of zit ik onjuist? Moet ik dit bedrag betalen? Je zou denken dat ze eerst zouden bellen om te vragen of het artikel van de website gehaald kan worden. Ik heb na de brief het artikel gelijk verwijderd. Schrik hier behoorlijk van. Graag jullie advies?
  3. Ik denk dat het vooral een combinatie is van dat vrouwen minder grote risico's nemen en veelal naast ondernemer ook nog andere rollen hebben, waardoor de onderneming veelal kleiner is. Maar de vrouwen die groot durven te denken, zijn zeker net zo capabel als mannen. Juist door de voorzichtigheid (geen grootse investeringen, geen bedrijfsbus met reclame etc) is het faillissementsaanvragen onder vrouwelijke ondernemers veel kleiner is gebleken uit onderzoek van de KVK.
  4. Herrie in de zaak, is misschien wat overtrokken. Maar ik kon geen andere topic vinden waar ik mijn vraag onder kan posten. Wij leveren houten meubelen aan consumenten. Wat doen jullie als er een klacht komt van de klant over een van jouw producten. Geen ernstige klacht, maar toch. Voorbeeld: Vandaag belde een klant dat het meubel niet goed geverfd was en dat er een waas op het plexiglas zit. Wat doen jullie in zo'n geval. Natuurlijk in eerste instantie begripvol reageren, maar dan? Bieden jullie een korting aan. Zouden jullie het product vervangen? Graag tips over hoe het beste om te gaan met klachten?
  5. Bedankt voor de reacties. Ik ga ook nog een keer bellen naar Snelstart. Topic kan gesloten worden.
  6. Ja dan kan ik op cursus voor 400 euro. Weet op zich wel wat van boekhouden. En probeer eigenlijk 400 euro te besparen. Red me nu wel. Maar vind het nogal dubbel. Dus wellicht hebben een aantal mensen tips.
  7. Vraagje: ik maak sinds kort gebruik van Snelstart Classic. Welke volgorde is het handigste voor Snelstart. - De verkoopfacturen maak ik aan in Snelstart op het moment van levering product. - In keer in de maand (laatste vrijdag) doe ik de boekhouding - Ik importeer mijn bankafschriften in Snelstart Bijvoorbeeld: nieuwe klanten invoeren, verkoop facturen aanmaken, leveranciers invoeren, koppelen bank en gegevens etc. Vind het nogal omslachtig. Hopelijk hebben jullie een betere volgorde. Thanks
  8. Kijk even wie de eigenaar is van het eerstgenoemde domein. Wellicht zou je deze overkunnen kopen voor een klein prijsje aangezien het bedrijf er niets mee doet. Zo heb ik onlangs ook twee domeinnamen overgekocht. via www.hosting2go.nl kan je de domeinnaam invullen en dan krijg je de registratienaam. Daarna even googlen. Anders kan je ook googlen op whois....
  9. Bedankt voor de aanvulling. Vrees dat ik dan toch een goede kilometer administratie bij moet houden. Helaas. >:(
  10. Met belangstelling gelezen. Ik zou zeggen gelijk door naar het incassobureau. Hierboven staat de tip om direct herinneringen te sturen na overschrijding van de betalingstermijn. Ik hanteer een betalingstermijn van 14 dagen, natuurlijk houdt maar 50% zich hieraan. Wanneer is het netjes om een herinnering te sturen? Gelijk nadat de 14 dagen om zijn, of wachten jullie ook een maandje net als ik nu doe?
  11. Goedenavond, Wij hebben onlangs een Citroen Jumper bedrijfsbus) tweedehands aangeschaft voor transport van onze producten. We betalen geen bijtelling omdat we opgegeven hebben dat we er minder dan 500 km privé mee gaan rijden. Nu hoorde ik van het weekend dat we geen kilometeradministratie bij hoeven te houden, omdat er alleen een bestuurdersstoel en een passagiersstoel in zit en geen achterbank. Vreemd...maar dat klinkt mij als muziek in de oren. ;D Voor de zekerheid hier eerst maar even navragen. Hopelijk weten jullie meer. Bedankt voor het meedenken!
  12. Goedenavond, Graag even jullie advies. Een timmerfabriek heeft in opdracht van ons een twintigtal houtenproducten gemaakt. Het ontwerp en de bouwtekening heeft het bedrijf van ons gekregen. Nu gaf iemand mij de tip dat ik de timmerfabriek een contract moet laten tekenen dat zij het product niet voor eigen (commerciële) doeleinden mogen maken, maar alleen mogen leveren aan ons en in opdracht van ons. Is dit verstandig of overdreven? Heeft iemand wellicht een voorbeeld van zo'n document? Bedankt voor het meedenken!
  13. Bedankt voor alle reacties. Als het goed is doorloop ik nu de volgende stappen. 1. Boek de bon in via dagboek Inkoop, zoals je met andere bonnen ook doet; 2. Boek de 'betaling' van de bon in dagboek Memoriaal (of Kas): 1. Maak een nieuwe boeking; 2. Boek op de eerste regel de bon/factuur 3. Boek deze op de tweede regel weg tegen rekening Prive of Rekening Courant, zodat het totaal van de boeking op nul komt. Maar hoe ziet dat er in de praktijk uit. Kom tot punt 2.2. En dan? Heeft iemand een voorbeeld? Sorry, maar ben echt een oen met snelstart. Bedankt voor de hulp in ieder geval.
  14. Bedankt voor alle reacties. Hoe gaat het inklaren precies. Ik was in de veronderstelling dat dat hier in Nederland pas hoeft te gebeuren? Of moet dat in China als de container op het schip gaat? 17 april wordt de container afgeleverd vanaf de fabriek 21 april vertrek het schip naar Rotterdam. Twee wekelijks vertrekt er een schip aldus onze contactpersoon.
  15. Wat is jullie ervaring? Welke leveringsdatum kunnen we ongeveer aan klanten vermelden? 17 april 2011 wordt de eerste bestelling (Full Container, 20 Ft) geleverd. FOB schip Fuzhou. Wanneer kunnen we verwachten dat de container afgeleverd wordt in Rotterdam. En hoe lang duurt het vervolgens voordat de container door de douane is en onze locatie in Groningen? Feiten: 17 april Fuzhou (China) - Rotterdam Full Container, 20 FT
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept