• 0

Bv naast loondienst

Hallo,

 

Ik zit met de volgende vragen:

ik heb een bv met werkmaatschappij. Momenteel heb ik nu helaas geen opdrachten uit mijn bv.

Dus ben ik weer in loondienst gaan werken. Ben ik nu genoodzaakt de bv te eindigen? Of terug naar een eenmanszaak?

Ik weet niet hoe verder met de bv. Voorheen gaf ik mezelf iedere maand een salaris uit de bv van 1500 euro

per maand. Nu wil ik dat op nul zetten. mag dat? Of ben ik genoodzaakt mezelf toch een salaris te geven ook al

zijn er geen inkomsten. Moet ik fiscaal afrekenen nu of kan ik de bv gewoon laten bestaan naast mijn loondienstverband?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een pragmatische oplossing:

 

- Schroef je aanstelling in de BV terug tot een paar uur per week (voor administratieve/management handelingen in/voor de BV).

- Uiteraard zodat je (bij een voltijd aanstelling) aan de gebruikelijk/minimale looneisen voor de DGA voldoet. En zonder loonheffingskorting (want die gebruik je al bij je nieuwe baan, neem ik aan).

- Kijk het even aan allemaal. Desnoods kan je (als het echt niets meer wordt met de BV) de BV('s) later verkopen bijvoorbeeld.

 

Link naar reactie
  • 0

Geen activiteiten = geen (fictief) loon.

Wanneer het fictief loon minder dan 5000 euro zou bedragen, mag het achterwege blijven.

 

Het is geen probleem om een inactieve BV aan te houden, maar je zal wel steeds aan de verplichtingen moeten blijven voldoen (jaarrekening, aangifte). Er zit nog vermogen in de BV? Nog andere zaken (pensioenvoorziening, etc)?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.