• 0

Appartementencomplex in Duitsland aankopen

Beste HL-lezers,

 

Met mijn zakenpartner in Duitsland zijn wij van plan om een appartement complex kopen(Woning van 16 appartementen(15 appartementen zijn bewoond).

Financiering is in orde. Voor de onderhoud van het complex wordt gedaan door een externe bedrijf. Het idee is om een leuke kapitaal over houden voor als we met pensioen gaan.

 

Moet er belasting betaald worden? Zo Ja, Hier in DE of NL? of beiden?

Moet er een bedrijf gestart worden? Of kan dit ook gebeurd worden via privé?

Wat zijn de gevolgen als ik hier in NL woon en een complex in DE?

 

 

Gaarne hoor ik antwoorden.

 

Mvg,

 

FB

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt me meer een beleggingsvraagstuk?

 

In ieder geval zal Duitsland belasting heffen, voor vastgoed geldt het situsbeginsel. Ook in Nederland zal het moeten worden aangegeven, maar welke gevolgen dat heeft, is afhankelijk van hoe het wordt ingestoken. Er zijn een aantal opties, waarvoor je, zeker met dit soort bedragen, beter een adviseur inschakelt. Mij schiet qua structuur de GmbH & Co KG te binnen, maar met name gelet op de Duitse Gewerbesteuer is het zaak dit ook door een Duitse adviseur te laten begeleiden.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Sluit me aan bij Roland en adviseer je een afspraak te maken met een Steuerberater. Hij/zij kan je meer vertellen over het financieel en zakelijke deel.

 

Daarnaast het advies om kritisch te zijn met de huurders, huurcontracten en omgang met de huurders. In Duitsland komen helaas net als in Nederland wanbetalers voor, maar ook een fenomeen zijn huurnomaden. Deze laatste groep kost je geld, tijd en ergernis omdat het huurrecht in Duitsland eenvoudig weg niet zo goed is geregeld als in Nederland. Ik ken particuliere beleggers die dankzij huurnomaden financieel aan de grond zijn geraakt.

Link naar reactie
  • 0

Een fiscalist in de grensstreek met DLD kan ook een goed plan zijn.

 

Hopelijk krijgen we nog een reactie van je, want in je vorige topic over een partycentrum heb je na je 2e bericht nog erg veel goede info en wedervragen gehad, maar daar heb je nooit meer op gereageerd >;(. Het zijn wel mensen die vrijwillig info geven of jou een spiegel voor willen houden. Een reactie is dan wel erg netjes, zo niet het minste wat je kunt doen.

 

groet

Joost

 

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de adviezen,

 

@ Joost Rietveld, ik ben zeer dankbaar geweest over de info @ partycentrum. Wegens drukte en andere omstandigheden kwam ik niet aan toe op deze site. Onderhandelingen over de partycentrum is met een stevige handshake gedaan.

 

OT: Heb jij een aanrader voor mij? Adres?

 

Mvg,

 

FB

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.