• 0

Kilometerregistratie - Black Box

Hallo,

 

Mijn eerste eigen post op HL :).

 

Graag zou ik jullie advies willen op het volgende vraagstuk.

 

Momenteel heeft mijn vaders bedrijf 2 zakelijke auto's rijden, waar binnenkort weer 2 bijkomen. De kilometerregistratie wordt op dit moment handmatig gedaan. Echter wordt dit met het stijgende aantal auto's en ritjes steeds moeilijker te controleren.

 

Daarom is het idee gekomen om een black box systeem in de auto's te plaatsen, echter hebben wij hier geen ervaring mee.

 

Op het internet ben ik het volgende systeem al tegengekomen:

- Trackjack - Website - Dit systeem is een inbouwsysteem, welke real time gegevens kan bijhouden. Alles kan altijd worden uitgelezen via een webomgeving.

 

Echter heb ik geen ervaring met dit systeem en kan ik deze ook moeilijk vinden. Tevens vind ik bepaalde kosten vaag, welke ik nog even zal uitzoeken.

 

Mijn vraag is dus, heeft een van jullie ervaring met een soortgelijk systeem. Welke dus voldoet aan:

- Real time locatie uitlezen;

- Rapportages geschikt voor de belastingdienst;

- Relatief kleine investering en lage licentiekosten (betreft een mkb);

- Eventuele schaalbaar naar meer auto's.

 

Hopelijk is dit een post welke voldoet aan alle richtlijnen en staat deze in de juiste categorie.

 

Ik hoor graag jullie reacties.

 

Groet,

 

Joey

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Joey,

 

zonder kennis over de exacte toepassing zul je hier op korte termijn misschien ook weinig reacties krijgen en leren we daar collectief niks van. Google om te beginnen eens op "automatische rittenregistratie" of gebruik onze zoekfunctie en vraag diverse leveranciers om advies of een demonstratie.

 

Voor welke branche hebben jullie een systeem nodig en deel je later je ervaringen met verschillende aanbieders?

 

Groet,

 

Highio

 

Mod edit: bericht aangepast en topic heropend na modoverleg

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de heropening van dit topic.

 

Google zal ik vanavond nog eens goed afspeuren.

 

Het systeem is bedoeld voor de schildersbranche en zal worden geïnstalleerd in 2 bedrijfsauto's, welke in nabije toekomst (4-6 weken) worden uitgebreid naar 4. De registratie is voor de ritjes naar de verschillende projecten en eventueel controleren van werktijden.

 

De twee leveranciers die momenteel zijn benaderd zijn:

- Routevision;

- Trackjack.

 

Van de eerste is de offerte binnen en de andere komt binnenkort.

 

Hopelijk was dit de bedoeling Highio. Ik zal zeker het eindresultaat melden en de ervaringen later ook.

 

Groet,

 

Joey

Link naar reactie
  • 0

Het systeem van TrackJack is zeker aan te raden HiemstraJ. Zelf maak ik gebruik van een Trackjack systeem en ben er erg tevreden mee. Als ik kijk naar de punten die je opnoemt die je graag wilt hebben is een dergelijk systeem geschikt. Zelf gebruik ik het apparaat (On The Move 2.0) nu 2 maanden en toen ik op onderzoek uitging naar een geschikt systeem, was deze veruit de goedkoopste in prijs en kwaliteit. Het positieve vind ik vooral dat ik per jaar een klein bedrag hoef te betalen en niet elke maand. Dit was namelijk bij de meeste systemen die ik bekeken had wel het geval en gezien het feit dat je niet teveel geld eraan kwijt wil zijn lijkt me dit een goede keuze.

 

Met vriendelijke groet,

 

Martin

Link naar reactie
  • 0

Trackjack gebruikt ook prepaid credits (bij de Basic Edition) die je kunt aanvragen.

 

Omdat ik niet op hun site heb gevonden wat je er nou precies mee kunt doen (beetje vreemd :-\) heb ik een e-mail vraag beantwoord gekregen die ik hier maar even doorsluis:

 

De credits dienen ervoor om een positie op te vragen, 1 positie opvraag kost u 1 credit.

Ook sommige instellingen kosten credits, zoals buitenlanddekking en het toevoegen van extra mobiele nummers om alarm meldingen op te ontvangen.

 

Het tarief van de credits: €19,95 voor 60 credits.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    15 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.