• 0

Presentaties op locatie, beeld en geluid, hoe doen jullie dat?

Het komt de laatste tijd steeds vaker voor dat (samen met collega's) voor een groep mensen een presentatie houd.

Over het algemeen wordt deze presentatie ondersteunt door middel van powerpoint/keynote en een beamer waarbij ook regelmatig filmpjes worden gebruikt voor de inleiding.

 

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik merk dat op veel locatie het geluid vaak slecht geregeld is. Een versterker met boxen, dat werkt vaak wel maar het stukje microfoon naar versterker is vaak onbetrouwbaar. Met beeld is het iets beter gesteld doordat veel organisaties wel een beamer hebben al loop ik dan vaak te rommelen met het geluid als ik tijdens de presentatie een video wil laten zien (en horen).

 

Het grote nadeel van de slechte geluidvoorziening is dat de toehoorder hierdoor de presentie lager waardeert dan wanneer beeld en geluid soepel werken en er tenminste één interruptie microfoon beschikbaar is.

 

Eigenlijk ben ik zelf erg geneigd om een deel van het geluid (en dan vooral de draadloze microfoons) zelf maar te gaan regelen.

Vaak is er wel een redelijk goede geluidsinstallatie waar ik op in kan prikken en maar ontbreekt het aan goede microfoons. En als ze er wel zijn dan werken ze vaak niet goed, soms gewoon omdat mensen vergeten de batterijen op te laden of te vervangen.

 

 

Hoe lossen jullie deze problemen op en welke tips hebben jullie voor apparatuur zonder meteen duizenden euro's aan een setje microfoons kwijt te zijn?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Nico, ik neem altijd zelf een eenvoudige kofferversterker en één draadloze senheiser Headset en één interruptiemicrofoon met standaard mee. De kofferversterker hoef je alleen te gebruiken als de zaalinstallatie ontbreekt of slecht is en de microfoons gebruik ik altijd van mezelf. Ik heb ook een versterkersetje op batterijen die ik gebruik als ik op beurzen door de gangpaden loop.

Een kofferversterker koop je al voor een paar honderd euro. Microfoons zou ik niet op bezuinigen, want bij regelmatig gebruik levert een sennheiser altijd zijn voordelen op. Wil je echter een goedkoop setje wat wel aardig werkt, kijk dan eens bij het merk Alecto.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Nico,

 

Afgezien van de goeie antwoorden van Brood en Herman (grappige combinatie) ken ik het probleem ook en het antwoord is vaak niet zo eenduidig te geven, omdat het maar helemaal afhangt van acoustiek en de grootte van de zaal.

 

MAAR, volgens mij hebben we in ons HL-midden een expert in de persoon van Jasper Coolen. Die kan je zeker helpen. Stuur 'm even een PM zou ik zeggen.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.