Geplaatst: 5 november 201113 j Robertvanes 1 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Hallo allen, Kun je de inkomstenbelasting die je terugkrijgt door WBSO weer uitkeren in de vorm van dividend? Mvg, Robert
Geplaatst: 5 november 201113 j Frans Sijtsma 8.5k berichten 9 Trofeeën 776 Reputatie WBSO is een vermindering van de afdracht loonbelasting met het toegekende en gerealiseerde subsidiebedrag Als gevolg daarvan zijn je loonkosten cq. je kosten lager en zal neem ik aan je winst dus met eenzelfde bedrag hoger uitvallen waardoor de dividenduitkering hoger zou kunnen zijn. Ik snap alleen de achtergrond van je vraag niet. Zou je dat eens kunnen toelichten? Frans Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic
Geplaatst: 6 december 201113 j 3ddy 1 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Ik ben benieuwd of je hier al een antwoord op had? ik had namelijk dezelfde vraag gesteld aan mijn boekhouder aangezien hij met een lager resultaat aan kwam dan wat ik zelf had bijgehouden. De uitleg is dat de werkelijke loonkosten worden in het resultaat verwerkt, dus de loonkosten blijven hetzelfde. De subsidie komt ten goede aan het eigen vermogen dat je kan herinvesteren, maar niet kan uitkeren als dividend.
Geplaatst: 6 december 201113 j Joost Rietveld 23.2k berichten 96 Solutions 14 Trofeeën 2.5k Reputatie Moderator Ik hoop dat Robert eerst wil toelichten waarom hij inkomstenbelastingteruggave (WBSO zonder personeel voor een eenmanszaak) in een adem noemt met dividend (winstuitkering uit een BV). @Robert, kun je toelichten wat je bedrijfsvorm is en of je personeel in dienst hebt? Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies
Robertvanes
Hallo allen,
Kun je de inkomstenbelasting die je terugkrijgt door WBSO weer uitkeren in de vorm van dividend?
Mvg,
Robert