• 0

Cijfers van een onderzoek boven de 100%

Goedenavond,

 

Momenteel ben ik bezig met een ondernemingsplan en heb een aantal documenten verkregen tijdens mijn deskresearch. In een onderzoek staan allerlei dingen zoals bijvoorbeeld:

 

 

Segment X Allen Index

Man 42% 42% 98

Vrouw 59% 58% 101

 

 

Ik zou vast het antwoord moeten weten maar momenteel snap ik even niet hoe het kan dat iets boven de 100% uitkomt. Daarnaast staat dit bij een hele hoop zaken in dit rapport dus ik hoop dat er iemand me dit zou willen uitleggen.

 

Hartelijk dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

Dag Han

 

Doel je op het feit dat de index op 101 uitkomt? Dat heeft namelijk niets van doen met de getallen die daarvoor staan.

 

Een index geeft aan hoe groot de afwijking is t.o.v. een gemeten gegeven op of over een zeker moment/periode.

 

Als ik stel dat eergisteren er 7 miljard mensen op de aarde zijn, dan noem ik dat punt 100 (procent).

Als is vervolgens blijf tellen en over 162 dagen (ja zo snel gaat dat nu) is de wereldbevolking 7.070.000.000, dan is de groei t.o.v. mijn meetpunt eergisteren met 1 procent gestegen. De index is dan dus 101 (procent) t.o.v. eergisteren.

 

Als in de tussentijd alle inwoners van China overlijden (1.338.000.000) overlijden, dan is de wereldbevolking nog maar 82% van mijn meting van eergisteren. Dus de index is dan 82.

 

Je zult dus moeten nagaan wat die index weergeeft. Wat is gemeten op welke datum en welke datum is 100? Dan kun je a.d.h.v. de index zien wat de tendens is van het gemeten gegeven.

 

Stel dat gemeten is over heel 2009 de omzet in euro's voor een X product aangeschaft door mannen en vrouwen en dat punt vertegenwoordigd 100 en de index geeft datzelfde aan voor heel 2010. Dan hebben mannen dus 2% minder gekocht in 2010 dan in 2009 en vrouwen juist 1 procent meer.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je heldere uitleg! Ik ga hem morgen nog even herlezen want dan valt het kwartje pas denk ik.

 

Ik doelde trouwens alleen meer op de procenten die onder segment X staan, 42% + 59% = 101%. Zou je dat misschien ook kunnen uitleggen of ligt het zoals TwaBla zegt simpelweg aan een afrondingsverschil?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.