• 0

klant wil gemaakte kosten niet betalen, wat nu?

Beste Leden,

 

Het is als volgt,

 

Verhaal: Klant heeft een dienst aangevraagd bij ons deze is deels uitgevoerd, tijdens de opdracht heeft de klant de werknemers weggestuurt om dat het niet uit kwam en hij was niet te vreden met de geleverde diensten,

Daar op heb ik besloten om de opdracht te stoppen en de rekening te sturen voor de gemaakte kosten,

Maar de klant heeft niet gereageerd op die herinderingen wel meerdren keren contact gezocht maar geen reactie of smoesjes dat die in vergadering zat etc,

Maar nu is mijn vraag mag je in nederland iemand weg sturen en vervolgens zijn onkosten niet betalen?

 

Ik hoor het graag,

 

[titel aangepast - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

@

 

Normaal gesproken wort er 25% aanbetaald en bij oplevering de rest binnen 30 dagen nooit problemen mee,

Nu is het als volgt er is een uitzondering geweest geen aanbetaling ivb bouwdepot dus zou het gelijk na oplevering worden betaald,

Cominucatie verliep zeer slecht,

Dus er stonden op een moment 2 medewerkers bij de klant voor de deur met droog weer na heel de week regen om de rest af te maken, maar dat kon niet etc etc op een moment heb ik besloten om de werkzaamheden te staken en de gemaakte kosten in rekening te brengen,wegens geen medewerking,

 

de klant heeft niks getekend en niets aanbetaald,

 

Heb ik nog recht op mijn gemaakte kosten?

 

Bij voorbaat dank,

 

(dit bericht is verstuurd via mijn iphone)

Link naar reactie
  • 0

Op basis van wat je hier verteld, is daar niks over te zeggen.

Mijn eerste indruk is, dat er meer heeft gespeeld.

 

Je had er beter zelf naar toe kunnen gaan om te achterhalen wat de reden is van de weigering om medewerking te verlenen.

 

Het kan een moeilijke klant zijn, maar ook dan moet je communiceren.

:)

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties,

 

Er is natuurlijk gewoon een offerte gemaakt en daar is mondeling acoord voor gegeven en de totaal prijs zou 3000,-- euro zijn,

Er is nu een bedrag van 2200 Euro gemaakte kosten steiger arbeidsloon materialen, er is nog 1tot2 man dagen werk en dat wort niet in in reking gebracht zo dat de opdracht gever een ander bedrijf kan in huren,

Ik wil het werk niet meer uitvoeren om dat ik bijna zeker ben van geen betaling,

Heb de klant ook voorgesteld om eerst een aanbetaling te doen en dan wort de rest afgemaakt maar de klant wil nog niks betalen alleen als die te vreden is maar dat is een ruim begrip,

Tevens zijn wij een erkend bedrijf dus van rommel werk is geen spraken,

En er is nog een reden dat wij niet meer veder gaan is als ik door een kennis wort gebeld dat de zoon van de eigenaar met onze ladder staat te werken,

Maar ik zou graag mijn gemaakte kosten willen vergoed hebben ik vind het ook heel erg vervelende zaak nooit gehad dat de klant hele maal niks wil betalen,

 

Als ik een badkamer laat betegelen dan zeg ik tog ook niet voor het voegen weg wezen en vervolgens zelf sta te voegen en de tegelzetter niet betalen,

 

hoor graag julie reacties,

wat mijn rechten zijn.

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dag,

 

je klant heeft het je onmogelijk gemaakt jouw deel van de overeenkomst te kunnen nakomen en is dus verantwoordelijk te houden.

 

In dit geval zou ik een aangetekende brief naar je opdrachtgever sturen waarin je het gebeurde ter sprake brengt en op grond daarvan jezelf niet aansprakelijk acht voor enige vertraging in het werk of overige gevolgen. (het werken wordt je tenslotte onmogelijk gemaakt).

 

Verder zou ik in de brief zetten dat je je werkzaamheden volgens overeengekomen offerte af wilt maken en welke data- en tijden de opdrachtgever daarvoor gelegenheid biedt. Ook nu weer distanciëer je jezelf van eventuele schade en dergelijke die een té lange bouwperiode door toedoen van de opdrachtgever mogelijk zou kunnen ontstaan.

 

Hoewel ik weet dat je niet meer voor deze opdrachtgever wilt werken moet je jezelf juridisch goed indekken en zorgen dat de bal bij de tegenpartij komt te liggen. Zou de opdrachtgever namelijk laten weten dat jij de werken niet meer uit mag voeren dan kun je trachten gemiste omzetschade te vorderen.

 

Dat je klant als argument geeft pas te willen betalen als hij "tevreden" is, is onzin: het criterium is de offerte. Als het werk uitgevoerd is zoals in de offerte omschreven en overeengekomen heeft hij daar genoegen mee te nemen en kun je nakoming (betaling) van hem eisen.

 

Dat de zoon van je klant op jouw materialen staat te werken kan wellicht voordelig voor je uitpakken: als die zoon zonder jouw medeweten, toestemming of aanwijzingen en op eigen initiatef veranderingen aan jouw werk aanbrengt kun je eventueel extra herstelkosten in rekening brengen en heb je in ieder geval verweer mocht de klant jouw werkzaamheden bekritiseren.

 

Het is jammer dat de offerte niet is ondertekend, maar als de klant op je brief reageert sta je in ieder geval een stuk sterker; hij bevestigt dan alsnog dat er sprake is van een overeenkomst. Daarom adviseer ik je een kopie van de (niet ondertekende offerte) bij de brief te voegen en er in de brief aan te refereren.

 

Laat hem weten dat je slechts twee dagen nodig hebt om de werkzaamheden volgens offerte te voltooien en dat je daartoe in de gelegenheid wenst te worden gesteld, bij gebreke waarvan je alsnog het volledige overeengekomen offertebedrag in rekening zult brengen. Sta niet toe dat een ander bedrijf de werkzaamheden voltooid. Dit is belangrijk in verband met aansprakelijkheid en dergelijke.

 

In de offerte zal naar alle waarschijnlijkheid een opleverdatum zijn opgenomen, indien die door toedoen van de opdrachtever niet gehaald kan worden is dat jou niet aan te rekenen. Ook daarvan zou ik melding maken in de brief en zelfs extra kosten in rekening brengen omdat door toedoen van de opdrachtgever onnodig je agenda aangepast moet worden.

 

Geef hem een redelijke periode van 14 dagen om te reageren.

 

Succes en mocht je hulp nodig hebben stuur me dan gerust een mailtje! Ik spreek zeer goed Duits, maar kan het niet schrijven.

Link naar reactie
  • 0

tijdens de opdracht heeft de klant de werknemers weggestuurt om dat het niet uit kwam en hij was niet te vreden met de geleverde diensten,

Daar op heb ik besloten om de opdracht te stoppen en de rekening te sturen voor de gemaakte kosten,

 

 

[titel aangepast - mod]

 

 

Op basis van dit vind ik eerlijk gezegd dat je niet helemaal correct hebt gehandeld, als je geen duidelijke afspraken hebt over wanneer er gewerkt wordt dan kan het toch zijn dat het de klant niet uitkomt. En het kan zijn dat hij niet tevreden is over het resultaat, door het op te lossen zoals je hebt gedaan sta je niet zo heel sterk. Hierboven zijn al een aantal goede tips gegeven over hoe nu verder, succes.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.