Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
prilleondernemer
prilleondernemer
Hallo Iedereen,
Ik ben nieuw hier op dit forum en "wij" zijn momenteel bezig met bedrijfsovername.
Het gaat om een familiebedrijf (vader-zoon)
Het is een MKB bedrijf met op dit moment een Holding<->beheer BV<->Werk BV
Het zou gaan over overname van de beheer BV (die dus 100% eigenaar is van Werk BV)
Onder de holding hangen nog meer BV's (pensioen etc.) maar dat gaat niet overgenomen worden. (oudedag voorziening voor senior).
In beheer zit het vermogen (Pand/Machines/etc.) in de werk BV zitten de risico's (debiteuren/crediteuren/personeel).
De bedoeling is dat ik op korte termijn mijn eigen holding ga oprichten.
En dat deze holding dus een percentage van de aandelen van de beheer BV gaat kopen (+-20% in eerste instantie).
Wel is het momenteel zo dat holding tm werk BV 1 fiscale eenheid is, dit wordt dan straks "verbroken" neem ik aan :?
Op dit moment wordt het bedrijf getaxeerd door een extern bedrijf, maar het lijkt mij verstandig om alvast m'n holding op te richten.
Hebben jullie nog tips/trucks/op en/of aanmerkingen op bovenstaande :?
[titel verduidelijkt - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34346-bedrijfsovername-van-vader-op-zoon/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag