• 0

Maatschappelijk verantwoord ondernemen? Drank bij de pomp.

Nederlandse ondernemers hebben soms moeite met regels. In plaats van ze in te voeren en zich aanpassen is er verzet. Waar je in Amerika op bepaalde plaatsen zelfs buiten niet meer mag roken en iedereen zich er netjes aan houdt wordt in Nederland nog steeds in een aantal kroegen gewoon doorgerookt.

En nu is er een (Shell) ondernemer die een derde soort goud wil toevoegen aan het assortiment. Reden: Zij mogen het ook en ik wil meer verdienen.

Hij wil bij het Europees Hof bewijzen dat het oneerlijk is dat bijvoorbeeld wegrestaurants wel alcohol mogen verkopen.

Hij vergeet dat het grote verschil met wegrestaurants is dat drank daar geen impulsaankoop is en er weinig of geen jongeren komen. Bovendien is het signaal, -een pilsje onderweg mag best- helemaal verkeerd.

Voor mij overigens een reden om daar uit protest niet meer te tanken.

Aanbevolen berichten

• 0

Ach concurrentievervalsing.... webshops zijn toch ook 24 uur per dag bereikbaar? En blikjes bier kun je ook laten bezorgen tot midden in de nacht (als je er tenminste een pizza of spare ribs of ander ongezond (maar soms lekker) voedsel bij bestelt).

Wat betreft alcohol in het verkeer: ieder weldenkend mens weet dat dit niet samengaat. Als dit dan de reden is dat verkoop van bier en wijn door tankstations verboden moet worden laten ze dan een alcoholslot in iedere auto verplicht stellen.

Er zijn landen waar je niet achter het stuur mag roken, in NL (nog) wel. Al eens gezien wat een rare manioeuvres er soms volgen als iemand zijn brandende sigaret laat vallen tijdens het autorijden? Krijgen we wellicht ook nog verplichte rookmelders in auto's. En geen verkoop meer van tabakswaren bij tankstations.

Een kennis van mij is vorig jaar van achteren aangereden op de snelweg omdat zijn achterligger niet zag dat hij afremde. Ze zag dit niet omdat ze op dat moment gebukt achter het stuur zat om een gevallen kauwgumpje van de vloer op te rapen.... Dus etenswaren ook uit de schappen van de tankstations (en een verplichte kaakklem als je gaat rijden) net als wc-papier (want je kont afvegen achter het stuur moet dan ook afgelopen zijn), dvd's en spelletjes, ook niet aan te raden voor bestuurders.

Kortom: als die minimarkets die veel tankstations tegenwoordig zijn geen alcohol mogen verkopen dan de rest ook maar meteen eruit.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

• 0

We hebben nooit bier in huis dus als er eens visite komt die een biertje wil drinken vind ik het een uitkomst om dat nog ergens te kunnen kopen.

Ik zie het al helemaal voor me. Komt er visite, denk je even naar de benzinepomp langs de snelweg te rijden voor een paar blikjes bier (want de pomp in het dorp is na 22.00 uur dicht), kom je in een gigantische file terecht ...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar