• 0

webdesigners verenigt u : NVNM

een beetje doordenkend over de draad over ambachtswerk kwam een idee op. de meeste webdesigners werken als zelfstandige zonder werknemers of parttime. dat heeft voordelen maar ook nadelen. bijvoorbeeld dat je je moeilijk kunt meten met de grote partijen en ook moeilijker kunt profileren als professional naar klanten toe.

 

het idee is daarom om een soort van kapstok organisatie op te richten, ergens tussen een franchise en een branche organisatie in, waardoor deze webdesigners zich kunnen profileren als deel van een groter geheel. deze organisatie stelt eisen aan haar deelnemers, schrijft een standaard presentatie, werkwijzen, prijsstelling en garantievoorwaarden voor, misschien zelfs een beroepscommissie. het lidmaatschap van deze organisatie moet kwaliteit en vertrouwen uitstralen.

 

ben benieuwd of jullie dit iets vinden, aanvullingen en commentaar zijn welkom. misschien dat we al brainstormend gezamelijk tot een betere opzet komen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

deze organisatie stelt eisen aan haar deelnemers, schrijft een standaard presentatie, werkwijzen, prijsstelling en garantievoorwaarden voor, misschien zelfs een beroepscommissie.

 

de mededingingswet staat niet toe dat afspraken over prijsstelling worden gemaakt. echte web-designers kunnen bovendien lid worden van de bNO. neemt niet weg dat je best een club kunt beginnen die een soort keurmerk voert. zoals je ook de keurslagers hebt. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Over het algemeen zie ik niet zoveel in keurmerken. Het ontbreken van keurmerk-X betekend niet dat de kwaliteit niet aanwezig is - vaak zijn de keurmerken nogal prijzig en is het twijfelachtig of deze kosten door meer omzet worden goedgemaakt. Het lidmaatschap bij BNO kost bijvoorbeeld 1000 a 1500 euro voor een klein bedrijf. Natuurlijk is BNO vooral een club voor grafisch ontwerpers, en zijn ze zelf voorzien van een website met de slechtste navigatie die ik in tijden heb gezien ;)

 

Overigens vraag ik me af of (potentiele) klanten uberhaupt naar keurmerken kijken - ik ben er in ieder geval nog nooit naar gevraagd.

 

Maar goed, er zijn natuurlijk best mogelijkheden met een keurmerk, alleen zouden daar wel een aantal eigenschappen aan moeten zitten wil het enig nut krijgen:

 

- contributie mag geen beperking zijn

- duidelijke, toetsbare beoordelingscriteria

- criteria waar de klant echt wat aan heeft

 

Eerlijkgezegd lijkt het me verdomd moeilijk zinnige criteria te verzinnen voor webdesigners. Er zijn kids van 16 die parttime vanuit hun zolderkamer excellente websites leveren voor weinig, maar ook grote clubs in poenige panden die voor exorbitante tarieven prutswerk leveren.

 

Als ik in de schoenen van de klant stond en meer zekerheid wilde zou ik gewoon een paar sites uit het portfolio bezoeken, en contact opnemen met die bedrijven. Dat zijn de vorige klanten, en dan zijn de mensen die kunnen vertellen of ze tevreden zijn met de dienstverlening. De meeste mensen hebben er echt geen problemen mee 2 minuten te besteden aan het adviseren van een ander.

Link naar reactie
  • 0
de mededingingswet staat niet toe dat afspraken over prijsstelling worden gemaakt.

 

toch moet er een constructie mogelijk zijn. de keurslagers hebben ook een gezamelijke aanbieding. leuke vergelijking overigens, als ik de formule van de keurslagers herschrijf krijg je dit:

 

Onderscheid in kwaliteit

Er zijn webdesigners en er zijn webdesigners. Sinds enkele vooraanstaande webdesigners in 2004 de vereniging oprichtten, is het merk NVNM een ijzersterk merk geworden. Een vertouwde naam, die staat voor hoogwaardige kwaliteit, betrouwbaar ambachtelijk vakmanschap en een hoge mate van klantvriendelijkheid.

 

Hoge eisen

Webdesigners die voldoen aan de hoge professionele eisen van de vereniging worden als lid toegelaten. Om de kwaliteit van de aangesloten leden te bewaken, voert de vereniging op onverwachte momenten diverse keuringen uit volgens vast omlijnde beoordelings-normen. Deze eisen en normen zijn vastgelegd in het NVNM Formule Handboek.

 

echte web-designers kunnen bovendien lid worden van de bNO

 

het gaat inderdaad niet alleen om het design-stukje, maar ook het realiseren, implementeren, nazorg en support. zeg maar het hele traject van nul tot werkende website.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou maar eens beginnen met een off-line meeting voor HL webdesigners/grogrammeurs. Misschien wil je wel helemaal niet samen met van die knakkers in één club ;D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Als ik in de schoenen van de klant stond en meer zekerheid wilde zou ik gewoon een paar sites uit het portfolio bezoeken, en contact opnemen met die bedrijven.

 

dat hoeft elkaar ook niet uit te sluiten. ik denk alleen dat de keuze voor een leverancier van een toch wel creatief produkt, ook wel een emotionele keuze is. het gevoel moet goed zitten. dan is perceptie belangrijk en daarbij helpt mogelijk het lidmaatschap van een dergelijke club.

Link naar reactie
  • 0
Ik zou maar eens beginnen met een off-line meeting voor HL webdesigners/grogrammeurs. Misschien wil je wel helemaal niet samen met van die knakkers in één club ;D

 

als die knakworsten van slagers kunnen samenwerken, dan moet het een ambitieuse en talentvolle HL community toch ook lukken ;). off-line meeten moet. maar eerst het concept een slagje verder uitwerken.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou maar eens beginnen met een off-line meeting voor HL webdesigners/grogrammeurs. Misschien wil je wel helemaal niet samen met van die knakkers in één club ;D

 

als die knakworsten van slagers kunnen samenwerken, dan moet het een ambitieuse en talentvolle HL community toch ook lukken ;). off-line meeten moet. maar eerst het concept een slagje verder uitwerken.

 

Wat jij wil ;D

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het inderdaad belangrijk is om een aantal 'meetpunten' aan te brengen in de branche. Wij maken wel websites, maar leggen de nadruk op (heel) kleine sites. Door onze andere bezigheden kunnen wij geen grote sites met de eventuele webapplicaties bouwen. Door die andere werkzaamheden missen wij ook die ervaring (en dat blijft ook zo).

Tot nu toe stuurden we bedrijven die meer tijd vroegen door naar iemand (onbekend) in de buurt, of probeerden advies te geven over hoe zo een bedrijf te vinden.

Zelf zoeken we al een tijd (week of zes) naar een vaste koppeling, waar we 'groot' werk heen kunnen sturen. We denken overigens daar bijna een oplossing voor te hebben gevonden.

Maar binnen de kring van websiteontwikkelaars en webapplicatieontwikkelaars (pff, da's lang) is het moeilijk toeven. Tot nu toe blijft het volgens ons gokken. Het enige wat wij konden doen is proberen vanuit de voorbeelden, met een puntensysteem de verschillende (honderden) aanbieders van die diensten te waarderen.

 

Ontwikkelaars die zich aangesproken voelen zouden misschien eens aan HL kunnen vragen voor een eigen groep, en een lijst van meetpunten vastleggen. Want volgens mij is ook voor de branche belangrijk zich iets meer te specialiseren, en zich via die specialisatie meer te profileren. In de reguliere (PC/server) ontwikkelaars-wereld is dit de afgelopen jaren min of meer dwangmatig gedaan (economisch), zie de maatwerk-standaard discussies.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of dit gaat werken. Als keurmerk moet je eerst naam maken en kunnen vertellen waarom jouw merk nodig/handig is. Voor de grotere bedrijven is er overigens al het PIBN. (www.pibn.nl) al kom je daar niet in als je minder dan 1 miljoen(!) Euro omzet maakt. Maar ook daar geldt weer; meer een meerwaarde voor de bedrijven zelf denk ik. Het geeft niet een gevoel van; "dit bedrijf heeft het pibn logo, dus die zullen wel goed zijn".

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

 

Zelf zoeken we al een tijd (week of zes) naar een vaste koppeling, waar we 'groot' werk heen kunnen sturen. We denken overigens daar bijna een oplossing voor te hebben gevonden.

Maar binnen de kring van websiteontwikkelaars en webapplicatieontwikkelaars (pff, da's lang) is het moeilijk toeven.

 

Ik denk dat je dan meer een netwerk gaat bouwen waar je onderling opdrachten of kennis deelt om zo tot een goed resultaat te komen. Dan is het idee van een keurmerk een beetje weg.

Overigens is een dergelijk netwerk wel een goed idee!

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0
Eerlijkgezegd lijkt het me verdomd moeilijk zinnige criteria te verzinnen voor webdesigners.

 

het zal nooit 100% dicht te timmeren zijn. kwaliteit laat zich niet in criteria vastleggen. wat is immers kwaliteit: voldoen aan de specs? aan de verwachting van de klant? met minimale impact op de maatschappij? maar ik dwaal af en wil niet gebezemd worden. ;)

 

dus ik noem maar eens wat criteria voor de vuist weg:

- portfolio met meest recente klanten online raadpleegbaar

- tarieven online raadpleegbaar en in "vergelijkbare vorm"

- vaste werkmethode hanteren met duidelijke milestones

- gespecificeerde offerte vooraf o.b.v. standaard activiteiten of componenten

- minimaal twee review ronden door klant

- nazorg periode van x maanden

- "niet goed, geld terug" of anderzins garantie constructie

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee om een keur merk te maken voor webdesigners, maar ik denk niet dat het gaat werken.

 

worsten van de slagerij worden allemaal om de "zelfde" manier gemaakt. De boerenworst bij de slager om de hoek smaakt waarschijnlijk precies hetzelfde als bij de slager in de stad.

 

webdesign is als het goed is maatwerk, eisen en wensen van de klant zitten hier in, en wat de ene mooi/goed vind... vind de andere weer lelijk/slecht etc. lijkt me niet dat je hier een keurmerk voor kan maken.

 

Waar je wel een keur merk voor kan maken is bijvoorbeeld zoiets als www.w3.org / gebruik van die accessability. Het gebruik van bepaalde talen: html / php / asp.net etc.

 

Link naar reactie
  • 0

dus ik noem maar eens wat criteria voor de vuist weg:

 

- portfolio met meest recente klanten online raadpleegbaar

Inderdaad een goede vereiste.

 

- tarieven online raadpleegbaar en in "vergelijkbare vorm"

Absoluut niet!!! Als er iets slecht is en fout nummer 1 is het wel het online plaatsen van standaard tarieven. Vaste tarieven bestaan niet. Het verschilt bij elke site.

 

- vaste werkmethode hanteren met duidelijke milestones

Het nut zie ik hier niet echt van in. Stappenplan is soms belangrijk. Maar verplichten??

 

- gespecificeerde offerte vooraf o.b.v. standaard activiteiten of componenten

Goede eis.

 

- minimaal twee review ronden door klant

Dat is weer zoiets dat bureau's zelf moeten uitmaken. Al wil je iets 1 keer checken of 10 keer, het blijft een eigen keuze.

 

 

- nazorg periode van x maanden

Op deze manier blijft het je eigen bedrijf niet meer... Je wordt deel van een organisatie, maar je eigen waarden binnen je bedrijf gaan hiermee gewoonweg verloren...

 

- "niet goed, geld terug" of anderzins garantie constructie

Zie vorige eis.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ik werk als eenmansbedrijf in de IT en heb een aantal intra/internet applicaties gebouwd. Ik krijg regelmatig de vraag hoe het zit met continuiteit bij stoppen of onder een bus komen ofzo. Zo'n collectief zou hier best een functie in kunnen vervullen. Je klant weet dat er altijd een backup beschikbaar is met de juiste kennis om het systeem te onderhouden. Misschien minder relevant voor een statische website maar gescripte site/applicaties des te meer.

 

Ik kan de vraag zelf al beantwoorden met 'ja ik heb bedrijf x dat m'n werk overneemt' en weet van 1 opdracht zeker dat ik hem niet binnen had gehaald zonder deze backup.

 

Willem

Link naar reactie
  • 0

dus ik noem maar eens wat criteria voor de vuist weg:

 

- portfolio met meest recente klanten online raadpleegbaar

Inderdaad een goede vereiste.

 

 

er zijn ook klanten die niet willen dat je hun site vermeld in jou portfolio. voorbeeld hiervan is, ik doe een aantal opdrachten voor een ander webdesign bureau, omdat zij het gewoonweg druk hebben/de kennis niet hebben.

 

Ik denk eerder dat er een keurmerk kan maken op de kwaliteit van de afhandeling van de websites, een quote uit een ander topic:

 

Webdesigners: dertien in een dozijn. En nog zijn de echt goeie zeldzaam. 8)

 

een "keurmerk" die meer aan de klanten laat zien dat ze met een goed webdesign bedrijf aan de slag gaan. En niet een of andere beunhaas die met lycos site builder bezig is.

Link naar reactie
  • 0
Probleem is dat dat heel moeilijk op te starten is.

misschien is dat nu juist een voordeel. want dat betekent dat je niet snel een concurrerende organisatie naast je krijgt. en met de diverse partijen hier op HL kunnen we ook al een eerste ledenbestand opzetten (de zgn "founding members"?).

 

er zijn ook klanten die niet willen dat je hun site vermeld in jou portfolio. voorbeeld hiervan is, ik doe een aantal opdrachten voor een ander webdesign bureau, omdat zij het gewoonweg druk hebben/de kennis niet hebben.

ja, die vallen dan af. maar die zou je ook niet als "telefonische" referentie kunnen gebruiken.

 

een "keurmerk" die meer aan de klanten laat zien dat ze met een goed webdesign bedrijf aan de slag gaan. En niet een of andere beunhaas die met lycos site builder bezig is.

ja dat thema komt vaker terug, het keurmerk zal er dus wel moeten komen.

 

Ik kan de vraag zelf al beantwoorden met 'ja ik heb bedrijf x dat m'n werk overneemt' en weet van 1 opdracht zeker dat ik hem niet binnen had gehaald zonder deze backup.

dat lijkt mij zeker een goede optie, dat betekent (potentieel) ook meer werk voor de andere leden. niemand zal dat een bezwaar vinden denk ik.

 

- tarieven online raadpleegbaar en in "vergelijkbare vorm"

Absoluut niet!!! Als er iets slecht is en fout nummer 1 is het wel het online plaatsen van standaard tarieven. Vaste tarieven bestaan niet. Het verschilt bij elke site.

mee eens voor all-in prijzen maar als je denkt aan uurtarieven of tarieven voor domeinnaamregistratie en dergelijke services dan lijkt mij het wel haalbaar.

 

- vaste werkmethode hanteren met duidelijke milestones

Het nut zie ik hier niet echt van in. Stappenplan is soms belangrijk. Maar verplichten??

niet de detailplanning, maar wel de grote stappen: iets als 1. offerte 2. stappenplan 3. definitie 4. design 5. bouw 6. implementatie etc....

 

- nazorg periode van x maanden

Op deze manier blijft het je eigen bedrijf niet meer... Je wordt deel van een organisatie, maar je eigen waarden binnen je bedrijf gaan hiermee gewoonweg verloren...

hangt er even vanaf wat je als nazorg definieert maar je mag als klant toch minimaal verwachten dat een website niet na twee maanden in elkaar dondert (databases vol?).

 

Waar je wel een keur merk voor kan maken is bijvoorbeeld zoiets als www.w3.org / gebruik van die accessability.

mooie suggestie voor nieuw criteria:

- websites zijn w3 compliant

Link naar reactie
  • 0
Voor de grotere bedrijven is er overigens al het PIBN. (www.pibn.nl) al kom je daar niet in als je minder dan 1 miljoen(!) Euro omzet maakt. Maar ook daar geldt weer; meer een meerwaarde voor de bedrijven zelf denk ik. Het geeft niet een gevoel van; "dit bedrijf heeft het pibn logo, dus die zullen wel goed zijn".

 

met een omzet minder dan 1M kan je wel aansluiten bij pibn als aspirant-lid. ze hebben (slechts?) 13 leden en 5 aspirant leden. ik heb ze niet allemaal gecheckt, maar de eerste 4 vermelden hun lidmaatschap niet op de site. het enige persbericht is melding van oprichting in 2002. ze lijken dus niet erg actief.

Link naar reactie
  • 0

misschien is dat nu juist een voordeel. want dat betekent dat je niet snel een concurrerende organisatie naast je krijgt. en met de diverse partijen hier op HL kunnen we ook al een eerste ledenbestand opzetten (de zgn "founding members"?).

 

Klinkt goed!

 

ja dat thema komt vaker terug, het keurmerk zal er dus wel moeten komen.

 

Keurmerk lijkt mij bijna een eerste vereiste voor een organisatie die naast de zaken van het bedrijf behartigt, ook een soort van herkenning wordt voor de klant. Maar nogmaals, er zullen een aantal jaren overheen moeten gaan voordat dit keurmerk echt herkent gaat worden.

 

dat lijkt mij zeker een goede optie, dat betekent (potentieel) ook meer werk voor de andere leden. niemand zal dat een bezwaar vinden denk ik.

 

Nope, tenzij het een verplichting wordt.

 

mee eens voor all-in prijzen maar als je denkt aan uurtarieven of tarieven voor domeinnaamregistratie en dergelijke services dan lijkt mij het wel haalbaar.

 

Deels wel ja.

 

niet de detailplanning, maar wel de grote stappen: iets als 1. offerte 2. stappenplan 3. definitie 4. design 5. bouw 6. implementatie etc....

 

Het stappenplan voor een heel grote opdracht is weer heel anders dan die voor een kleine site. Om dit te defineren in één stappenplan lijkt mij moeilijk en bijna niet uitvoerbaar.

 

hangt er even vanaf wat je als nazorg definieert maar je mag als klant toch minimaal verwachten dat een website niet na twee maanden in elkaar dondert (databases vol?).

 

Die nazorg is er natuurlijk altijd. Maar bij een site waar al dit niet nodig is hoeft misschien niks gedaan te worden aan fine-tuning etc.

 

 

mooie suggestie voor nieuw criteria:

- websites zijn w3 compliant

 

Als ik een site oplever, en mijn klant gaat er zelf aan sleutelen kan het gebeuren dat het niet meer overeenkomt met de standaarden. Wordt je er dan meteen uitgegooid?

 

Conclusie: Het initiatief is zeer leuk, en ook nodig tussen de duizend en één minibedrijfjes die geen idee hebben wat webdesign eigenlijk inhoudt. Mijn vraag blijft echter: Wordt het een organisatie die allemaal kleine bedrijfjes opneemt die vervolgens opdrachten die binnen deze organisatie binnenkomt gaat onderverdelen? Dus onderdeel van? Of mag je bij het voldoen aan bovenstaande criteria een keurmerk voeren die een gevoel van herkenning en vertrouwen geeft in je bedrijf?

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

met een omzet minder dan 1M kan je wel aansluiten bij pibn als aspirant-lid. ze hebben (slechts?) 13 leden en 5 aspirant leden. ik heb ze niet allemaal gecheckt, maar de eerste 4 vermelden hun lidmaatschap niet op de site. het enige persbericht is melding van oprichting in 2002. ze lijken dus niet erg actief.

 

Maar niet als ondernemer binnen het MKB denk ik zo. Dan zul je toch wel dicht tegen het miljoen aan moeten zitten. De vermelding staat inderdaad bij maar een paar bedrijven, en geeft nog zeker geen herkenning.

 

Ik weet niet of ze actief zijn, heb er al een tijd niks meer over gelezen. Ik zie wel af en toe dat er een bedrijf aan toegevoegd is, maar daar blijft het ook wel bij.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

mooie suggestie voor nieuw criteria:

- websites zijn w3 compliant

 

Nouja, daar ga je al... WELKE w3c standaard had je gewild? Bovendien is het technisch wel mooi, maar een klant wil meestal een site die werkt in gebruikelijke browsers en zal verder niet malen over wat het w3c ervan denkt.

 

Een omzet-grens lijkt me ook weer zoiets loos... ik denk dat de meeste bureau's die met 1 of enkele mensen werken zelden een miljoen zullen omzetten, of ze nou goed werk leveren of niet... maar als je 100 prutsers in een gymzaal aan het werk zet ben je er snel genoeg.

 

We zien in deze discussie al hoe moeilijk het eigenlijk is om criteria te bepalen, en dan zijn we nog maar met een paar mensen. Een keurmerk wordt dus erg lastig. Misschien is iets als een 'federatie' wel haalbaar, als er genoeg bedrijven zijn die elkaar goed/lief/leuk genoeg vinden om eraan te beginnen. De toetsing voor toelating zou dan waarschijnlijk persoonlijk en subjectief worden.

 

Het scheiden van de echte prutsers is best eenvoudig te doen... voor mijn gevoel zijn er veel meer echt-heel-slechte designers dan grensgevallen, en ik zie er zeker wel wat in om klanten te beschermen tegen de heel slechte clubs. Dat soort mensen geeft de branche een slechte naam, ik krijg wel eens klanten over de vloer die door zo'n slechte ervaring erg huiverig zijn geworden tegen alles wat met websites van doen heeft. Als gevolg hiervan worden webdesigners langzaamaan de 'louche autoverkopers' van de zakelijke dienstverlening.

Link naar reactie
  • 0

volgens mij wordt het topic nu verdeelt in 2 stukken, namelijk

1.) een grote organistatie (vereniging) waarachter allemaal kleine ondernemingen zitten.

2.) een keurmerk.

 

in het geval van punt 1. kan je wel een aantal eisen verzinnen waar de kleine ondernemingen zich aan moeten houden, bepaalde werkwijze etc. zodat samenwerking makkelijker wordt. Rekening met klanten hoeft niet gehouden te worden in dit geval.

 

in het geval van punt 2. kan er denk het best gekeken worden naar w3. Daarnaast spelen klanten hier denk een hele grote rol in. Om het nog maar op de slager te houden: een slager kan wel een keurmerk verzinnen en scheeuwen van de daken dat iedereen die dat keurmerk heeft goed is, maar wat hebben de klanten hieraan... wie weet is dat wel helemaal niet zo.

 

Voor de grote organistatie voel ik zelf ook helemaal niets,

in het geval van het keurmerk wel, maar dan moet het wel zoiets worden als ... door klanten voor klanten.

Link naar reactie
  • 0
Mijn vraag blijft echter: Wordt het een organisatie die allemaal kleine bedrijfjes opneemt die vervolgens opdrachten die binnen deze organisatie binnenkomt gaat onderverdelen? Dus onderdeel van? Of mag je bij het voldoen aan bovenstaande criteria een keurmerk voeren die een gevoel van herkenning en vertrouwen geeft in je bedrijf?

 

het idee was niet zo zeer om opdrachten te gaan onderverdelen. kan soms wel handig in het kader van borging van continuiteit, maar met juiste criteria voor de deelnemers zal dat niet heel vaak nodig zijn. het is dus meer voor het goede gevoel van de klant bedoeld. wat heeft ie liever: een groot webburo met 100 lui personeel, of een kleiner bedrijf dat wel lid is van een vakorganisatie met 100 leden en op die wijze kwaliteit en continuiteit garandeert? zo kan je als klein buro in ieder geval beter de concurrentie aan met de grote jongens en onderscheid je je van de 12-jarige neef van de achterbuurman die er op los lycost.

 

maar zoals gezegd zijn we hier online een concept aan het uitwerken. als er meer belangstelling is in de richting van een franchise, dan kan dat ook. alleen krijg ik niet de indruk dat daar behoefte aan is vanuit dit forum. volgens mij gaat het richting een keurmerk om het kaf van het koren te scheiden.

Link naar reactie
  • 0

maar zoals gezegd zijn we hier online een concept aan het uitwerken. als er meer belangstelling is in de richting van een franchise, dan kan dat ook. alleen krijg ik niet de indruk dat daar behoefte aan is vanuit dit forum. volgens mij gaat het richting een keurmerk om het kaf van het koren te scheiden.

 

Inderdaad zie ik veel meer in een keurmerk. Een franchise zie ik echt niet zitten, daar ik niet afhankelijk zou willen worden van een bepaalde formule.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

maar zoals gezegd zijn we hier online een concept aan het uitwerken. als er meer belangstelling is in de richting van een franchise, dan kan dat ook. alleen krijg ik niet de indruk dat daar behoefte aan is vanuit dit forum. volgens mij gaat het richting een keurmerk om het kaf van het koren te scheiden.

 

Inderdaad zie ik veel meer in een keurmerk. Een franchise zie ik echt niet zitten, daar ik niet afhankelijk zou willen worden van een bepaalde formule.

 

misschien een nieuw topic hiervoor openen? ... zodat we hier verder kunnen gaan op de vereniging/organistatie?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.