Goedenavond, ik zit met een aantal vragen? Een goed vriend van mij heeft 3 zaken, 3 BV's. 1. krant 2. voordelenpassensysteem 3. zorgverzekering tussenpersoon. Dit zijn reeds 3 bestaande bedrijven. De krant sinds 8 maanden, voordelenpassensysteem moet nog op gestart worden, maar dat gebeurd middels een reeds bestaande BV en de tussenpersoon zorgverzekering bestaat al 3 jaar. Deze laatste heeft inmiddels 10.000 klanten en groeit hard.
Nu werk ik al 13 jaar voor een baas en heb een zeer goed salaris, echter ik kijk ook uit om voor mezelf te gaan werken en nu krijg ik een kans aangeboden.
1. Ik wordt van de krant 50% eigenaar
2. Van de voordelenpassensysteem krijg ik 15% aandelen
3. Van de zorgverzekering krijg ik 10% aandelen, maar krijg 7,5% uitbetaald per maand, per klant. Die 10% krijg ik wanneer het bedrijf eventueel verkocht wordt.
Nu zegt mijn toekomstige zakenpartner, dat ik mij moet laten inschrijven bij KVK als ZZP'er, maar dat begrijp ik dus niet? Als mede eigenaar van de krant zit je toch in het bedrijf en hoef ik met toch niet apart in te laten schrijven?
En hoe zit dat met de betalingen? Moet ik dan mijn eigen bedrijf waar ik mede eigenaar van ben facturen sturen om mij uit te betalen?
En hoe zit het met de andere 2 bedrijven waar ik aandeelhouder van ben? Moet ik dan wel als ZZP'er ingeschreven staan om zo te kunnen factureren?
Wat is het handigst voor mij om te doen?
Ik hoop dat jullie een goed antwoord voor mij hebben, want nu heb ik het idee dat ik geen mede eigenaar ben, maar dat ze doen alsof. Ik wil niet negatief zijn, maar je moet toch voorzichtig zijn...
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Welkom123
Welkom123
Goedenavond, ik zit met een aantal vragen? Een goed vriend van mij heeft 3 zaken, 3 BV's. 1. krant 2. voordelenpassensysteem 3. zorgverzekering tussenpersoon. Dit zijn reeds 3 bestaande bedrijven. De krant sinds 8 maanden, voordelenpassensysteem moet nog op gestart worden, maar dat gebeurd middels een reeds bestaande BV en de tussenpersoon zorgverzekering bestaat al 3 jaar. Deze laatste heeft inmiddels 10.000 klanten en groeit hard.
Nu werk ik al 13 jaar voor een baas en heb een zeer goed salaris, echter ik kijk ook uit om voor mezelf te gaan werken en nu krijg ik een kans aangeboden.
1. Ik wordt van de krant 50% eigenaar
2. Van de voordelenpassensysteem krijg ik 15% aandelen
3. Van de zorgverzekering krijg ik 10% aandelen, maar krijg 7,5% uitbetaald per maand, per klant. Die 10% krijg ik wanneer het bedrijf eventueel verkocht wordt.
Nu zegt mijn toekomstige zakenpartner, dat ik mij moet laten inschrijven bij KVK als ZZP'er, maar dat begrijp ik dus niet? Als mede eigenaar van de krant zit je toch in het bedrijf en hoef ik met toch niet apart in te laten schrijven?
En hoe zit dat met de betalingen? Moet ik dan mijn eigen bedrijf waar ik mede eigenaar van ben facturen sturen om mij uit te betalen?
En hoe zit het met de andere 2 bedrijven waar ik aandeelhouder van ben? Moet ik dan wel als ZZP'er ingeschreven staan om zo te kunnen factureren?
Wat is het handigst voor mij om te doen?
Ik hoop dat jullie een goed antwoord voor mij hebben, want nu heb ik het idee dat ik geen mede eigenaar ben, maar dat ze doen alsof. Ik wil niet negatief zijn, maar je moet toch voorzichtig zijn...
Groeten, Eliza
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag