• 0

Goedendag ,

Ik heb een webwinkel in sanitair ,nu is er een klant die een product heeft aangekocht .

En verkeerd geïnstalleerd .hier heb ik van de klant foto's ontvangen .

Nu heb ik de klant erop gewezen ,maar heeft zijn rechtbijstand op gezet.

Nu kreeg ik daar een brief van ,dat ze de gebruiksaanwijzing niet duidelijk vinden en daarom de gebruikers fout / installatie niet

Non com-conformiteit artikel 7:17 bw en eisen kosteloos herstel

Ik heb op de aankoopbon/factuur en op de website bij info/aankoop een link staan hoe deze te installeren . :-[

Nu kan ik wel deze kosteloos helpen maar wat kan ik doen om in het vervolg dit soort vervelende dingen te voorkomen.

Wil wel de link van de site plaatsen maar weet niet of dit mag en ik zit niet op een Google vermelding te wachten.

Aankoopdatum 31-1-11 klacht datum 15 november

Aankoop prijs 495,00 onderdeel prijs 240,00 uiteraard dient de klant wel de aanpassing te maken ,anders zit ik over een jaar weer.

Marco

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34796-garantie-en-gebruikersfouten/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Als de gebruiksaanwijzing niet duidelijk is, dan hadden ze vragen moeten stellen, niet verder moeten gaan met de installatie.

Klant heeft kapotgemaakt, dus niks 'non-conformiteit'.

Tenminste, op basis van de nu gepresenteerde informatie. En daarbij merk ik nog op dat ik over het algemeen veel meer pro-cosument ben dan in webwinkelland wordt gewaardeerd.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Beste Marco19,

Als ex servicebalie medewerker Media Markt kan ik je vertellen, er zijn er vele die je een oor aan willen naaien. Er zitten erbij die ook daadwerkelijk geboren zijn zonder een grijze massa en die help je dan maar gewoon, dat moet je inschatten.

The 7 habits of highly effective people, een aanrader.

• 0

Ik ben ook van mening dat mensen te veel zelf doen om geld te besparen .

En dan krijg je naast ongelukken ook te maken met foutieve installatie's

Het wordt ook wel door tv eenvoudig neer gezet om dingen zelf te doen waar voor je op school en praktijk enige tijd voor in de leer moet en gezond verstand moet hebben.

Maar hoe dek je in tegen dit soort dingen.

Ik kan niet via een bestelling zien,hoe handig iemand is en of ie 2linkse handen heeft of 2rechtse

Bedankt voor de reactie

Marco

• 0

Maar hoe dek je in tegen dit soort dingen.

Wat suggesties:

[*]Montagevideos met aandachtspunten? Waarom denkje dat de Karwei zoveel info geeft.

[*]Handleidingen nog een keer nalopen nav deze casus

[*]Overeenkomst sluiten met een franchiser als 'de klussenier' die tegen vast tarief diverse werkzaamheden uitvoert.

[*]Evt telefonische deskundige hulp door bovengenoemde als ze er niet uitkomen

Is niet 100% indekken maar wel het maximale eraan doen om het te voorkomen

• 0

Dank u voor deze bovenstaande

Wij hebben een webpagina vol met tips en foto's Van foute en goede installatie

Bij bestel formulier wordt nog een keer verwezen naar deze webpagina

Op de factuur staat nog een keer de link

De bij geleverde gebruikaanwijzing verwijst nog een keer en nog maar op de gebruksaanwijzing .

Maar er zijn personen of installateurs die het allemaal beter en dan deze aangeboden info weggooien

Wij hebben een deal met een installateur maar zelf iets doen of met een buurman is "altijd goedkoper en beter"

Telefonische hulp , ik ben 7dagen in de week bereikbaar van 9,00 tot 20,00 uur via mijn mobiel

Graag zou ik de pagina weergeven zodat er nog tips kunnen komen op deze /of verduidelijken

Maar mag dat .

Www.broyeurexpert.nl/Informatiesanibroyeur/vragen/

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar