Marco19 Geplaatst: 23 december 2011 Marco19 73 2 Geplaatst: 23 december 2011 Goedendag , Ik heb een webwinkel in sanitair ,nu is er een klant die een product heeft aangekocht . En verkeerd geïnstalleerd .hier heb ik van de klant foto's ontvangen . Nu heb ik de klant erop gewezen ,maar heeft zijn rechtbijstand op gezet. Nu kreeg ik daar een brief van ,dat ze de gebruiksaanwijzing niet duidelijk vinden en daarom de gebruikers fout / installatie niet Non com-conformiteit artikel 7:17 bw en eisen kosteloos herstel Ik heb op de aankoopbon/factuur en op de website bij info/aankoop een link staan hoe deze te installeren . :-[ Nu kan ik wel deze kosteloos helpen maar wat kan ik doen om in het vervolg dit soort vervelende dingen te voorkomen. Wil wel de link van de site plaatsen maar weet niet of dit mag en ik zit niet op een Google vermelding te wachten. Aankoopdatum 31-1-11 klacht datum 15 november Aankoop prijs 495,00 onderdeel prijs 240,00 uiteraard dient de klant wel de aanpassing te maken ,anders zit ik over een jaar weer. Marco Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34796-garantie-en-gebruikersfouten/ Delen op andere sites More sharing options...
0 StevenK Raad van Advies Geplaatst: 23 december 2011 StevenK Raad van Advies 4,8k 8 679 Geplaatst: 23 december 2011 Als de gebruiksaanwijzing niet duidelijk is, dan hadden ze vragen moeten stellen, niet verder moeten gaan met de installatie. Klant heeft kapotgemaakt, dus niks 'non-conformiteit'. Tenminste, op basis van de nu gepresenteerde informatie. En daarbij merk ik nog op dat ik over het algemeen veel meer pro-cosument ben dan in webwinkelland wordt gewaardeerd. #ICT #Legal #manufacturing #sustainability Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34796-garantie-en-gebruikersfouten/#findComment-357893 Delen op andere sites More sharing options...
0 Spaarvarken Geplaatst: 23 december 2011 Spaarvarken 75 9 Geplaatst: 23 december 2011 Beste Marco19, Als ex servicebalie medewerker Media Markt kan ik je vertellen, er zijn er vele die je een oor aan willen naaien. Er zitten erbij die ook daadwerkelijk geboren zijn zonder een grijze massa en die help je dan maar gewoon, dat moet je inschatten. The 7 habits of highly effective people, een aanrader. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34796-garantie-en-gebruikersfouten/#findComment-357894 Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco19 Geplaatst: 23 december 2011 Auteur Marco19 73 2 Geplaatst: 23 december 2011 Ik ben ook van mening dat mensen te veel zelf doen om geld te besparen . En dan krijg je naast ongelukken ook te maken met foutieve installatie's Het wordt ook wel door tv eenvoudig neer gezet om dingen zelf te doen waar voor je op school en praktijk enige tijd voor in de leer moet en gezond verstand moet hebben. Maar hoe dek je in tegen dit soort dingen. Ik kan niet via een bestelling zien,hoe handig iemand is en of ie 2linkse handen heeft of 2rechtse Bedankt voor de reactie Marco Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34796-garantie-en-gebruikersfouten/#findComment-357899 Delen op andere sites More sharing options...
0 Frans Sijtsma Geplaatst: 23 december 2011 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 23 december 2011 Maar hoe dek je in tegen dit soort dingen. Wat suggesties: [*]Montagevideos met aandachtspunten? Waarom denkje dat de Karwei zoveel info geeft. [*]Handleidingen nog een keer nalopen nav deze casus [*]Overeenkomst sluiten met een franchiser als 'de klussenier' die tegen vast tarief diverse werkzaamheden uitvoert. [*]Evt telefonische deskundige hulp door bovengenoemde als ze er niet uitkomen Is niet 100% indekken maar wel het maximale eraan doen om het te voorkomen Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34796-garantie-en-gebruikersfouten/#findComment-357905 Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco19 Geplaatst: 24 december 2011 Auteur Marco19 73 2 Geplaatst: 24 december 2011 Dank u voor deze bovenstaande Wij hebben een webpagina vol met tips en foto's Van foute en goede installatie Bij bestel formulier wordt nog een keer verwezen naar deze webpagina Op de factuur staat nog een keer de link De bij geleverde gebruikaanwijzing verwijst nog een keer en nog maar op de gebruksaanwijzing . Maar er zijn personen of installateurs die het allemaal beter en dan deze aangeboden info weggooien Wij hebben een deal met een installateur maar zelf iets doen of met een buurman is "altijd goedkoper en beter" Telefonische hulp , ik ben 7dagen in de week bereikbaar van 9,00 tot 20,00 uur via mijn mobiel Graag zou ik de pagina weergeven zodat er nog tips kunnen komen op deze /of verduidelijken Maar mag dat . Www.broyeurexpert.nl/Informatiesanibroyeur/vragen/ Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34796-garantie-en-gebruikersfouten/#findComment-357920 Delen op andere sites More sharing options...
Marco19
Marco19
Goedendag ,
Ik heb een webwinkel in sanitair ,nu is er een klant die een product heeft aangekocht .
En verkeerd geïnstalleerd .hier heb ik van de klant foto's ontvangen .
Nu heb ik de klant erop gewezen ,maar heeft zijn rechtbijstand op gezet.
Nu kreeg ik daar een brief van ,dat ze de gebruiksaanwijzing niet duidelijk vinden en daarom de gebruikers fout / installatie niet
Non com-conformiteit artikel 7:17 bw en eisen kosteloos herstel
Ik heb op de aankoopbon/factuur en op de website bij info/aankoop een link staan hoe deze te installeren . :-[
Nu kan ik wel deze kosteloos helpen maar wat kan ik doen om in het vervolg dit soort vervelende dingen te voorkomen.
Wil wel de link van de site plaatsen maar weet niet of dit mag en ik zit niet op een Google vermelding te wachten.
Aankoopdatum 31-1-11 klacht datum 15 november
Aankoop prijs 495,00 onderdeel prijs 240,00 uiteraard dient de klant wel de aanpassing te maken ,anders zit ik over een jaar weer.
Marco
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34796-garantie-en-gebruikersfouten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag