• 0

dhgate - factuur voor boekhouding?

Hoi,

 

Ik heb een webdesign bedrijf en wil nu ook zelf een webshop starten,

ik heb enkele leuke spulletjes gezien op dhgate en nu was mijn vraag krijg ik hier een factuur van?

Ik dacht zonder factuur dat ik deze spullen niet mag verkopen via mijn website?

 

mvg

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

JE mag trouwens verkopen wat je wilt, je kan alleen de kosten niet opvoeren.

 

Als ik me niet vergis zijn aantoonbare kosten (bankoverschrijving, leveringsbonnen etc) toch ook gewoon kosten die je op kunt voeren? Je zult waarschijnlijk in de war zijn met btw?

 

Als ik een tekst inkoop bij een particulier en die betaal ik via mijn zakelijke rekening voer ik die gewoon als onkosten op.

Link naar reactie
  • 0

JE mag trouwens verkopen wat je wilt, je kan alleen de kosten niet opvoeren.

 

Als ik me niet vergis zijn aantoonbare kosten (bankoverschrijving, leveringsbonnen etc) toch ook gewoon kosten die je op kunt voeren? Je zult waarschijnlijk in de war zijn met btw?

 

Als ik een tekst inkoop bij een particulier en die betaal ik via mijn zakelijke rekening voer ik die gewoon als onkosten op.

Je hebt gelijk, maar zonder die factuur heeft hij niet echt bewijs of zou een printscreen ook geldig zijn?

Link naar reactie
  • 0

Zoals hier boven gezegd kan je een aankoop ook aantonen door je bankafschrift.

Wat de btw betreft: Belgische aankoper zal bij de invoer in de EU de btw aan de grens dienen te betalen,"terugvorderbare btw bij aankoop"

 

Edit: Vraag toch maar een factuur om je aankoop te kunnen verantwoorden. Een bankafschrift kan volgens mij enkel dienen als verantwoordingsstuk voor de betaling en niet voor de aankoop. (Ik ben voor alle duidelijkheid geen accountant, maar ik ben in opleiding.)

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik betaal met paypall dus dit is dan ook geen probleem ?

Ik weet niet hoelang Paypal de gegevens online ter beschikking houdt. Jij hebt de plicht om 7 jaar na vandaag de aankoop/betaling te kunnen tonen.

Het is volgens mij wel verstandig om de transactiegegevens van Paypal ook te downloaden of als *.htm file lokaal (offline) te bewaren.

 

Tevens is het wellicht ook verstandig het leveranciersonderwerp (met prijs) ook zo te bewaren. Dit is veel eerder niet meer ter beschikking. Deze kunnen belangrijk zijn in je investeringsbestand. En een extra bewijs van de aankoop.

 

Maar misschien doe je dit al. ;)

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.