Ga naar inhoud

Tweede onderneming starten met vriend, wat is de beste aanpak?

Geplaatst:

janton

Beste Higherlevel Leden,

De snelle korte versie:

Ik heb al mijn eigen webwinkel/onderneming/eenmanszaak(groeit langzaam), maar wil samen met een vriend nog eens een kleine webdesign+webontwikkelings bureau starten.

Aangezien we nog niet weten hoe (snel) we opdrachten krijgen vroeg ik mij af of we niet eerst via mijn huidige onderneming één of twee opdrachten kunnen laten lopen. Alleen hoe moet ik mijn vriend betalen? Hij is niet voor mij indienst, we werken 50%-50% aan het project.

Of moeten we toch een nieuwe onderneming starten?

Featured Replies

Geplaatst:

1889

Om hoeveel geld gaat het bij die één à twee opdrachten?

Weinig -> Laat hem een factuur maken ter waarde van de helft van de winst. Hij kan dit opgeven als resultaat overige werkzaamheden.

Veel -> Richt een VOF of BV op.

Geplaatst:

Y Happy Level

Beste Higherlevel Leden,

Of moeten we toch een nieuwe onderneming starten?

Bij het gezamelijk oprichten van een VOF zou ik met klem adviseren om je goed te laten voorlichten. Goed de voordelen en absoluut de eventuele risico's in kaart brengen. Schulden van een vennoot kunnen vervelende gevolgen hebben voor de bedrijfsvoering en de vriendschap.

Sokses!

Danny

Geplaatst:

retep

Je vriend kan zich ook als eenmanszaak inschrijven.. Dan stuur je elkaar een factuur voor gedane arbeid / geleverde materialen.

Geplaatst:

janton

• Auteur

Ok dank voor alle tips en reacties, er zitten zeker al een paar bruikbare oplossingen tussen.

Ik gok dat het gaat om 1000 euro per persoon max, dan kunnen we daarna altijd nog een BV of VOF starten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.