Jump to content

retep

Senior
  • Content Count

    95
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Peter
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    site van kvk en dive
  1. een tikkeltje off topic maar zijn er geen mensen die ondernemings plannen en businessplannen kunnen schrijven voor mensen die wel duidelijke ideeën hebben over hoe en wat ze willen maar dit simpelweg niet op papier kunnen zetten? Als ik voor mezelf spreek kan ik wel hele plannen uitwerken in mijn hoofd maar als ik het op papier zet wordt het meer een soort opsomming van punten maar de verduidelijking / uitwerking van die punten krijg ik nooit goed en helder omschreven.. Dat zou topic starter misschien ook erg helpen..
  2. Maar die ondeclarabele uren moeten wel gedekt worden door het uurtarief lijkt me toch?? Wat is jouw daadwerkelijke uurtarief dan?
  3. Sorry verkeerd begrepen. Maar laat ik het eens anders en op de man af vragen, Je zegt dat je ongeveer 50 tot 60 uur per week werkt als ik je verhaal leest, voor hoeveel euro (ex btw) verstuur je dan ongeveer aan facturen per week? Verder stel je dat je zelf je boekhouding doet, weet je zeker dat een goede boekhouder/fiscalist geen dingen uit jouw boekhouding vist die een flinke meevaller kunnen opleveren?
  4. Best een lastig verhaal dus maar wat mij meteen opvalt is dat je eerder stelt dat je omzet uur technisch aardig verdient... maar nu zeg je dat je ook rond de 25 euro per uur verdient. Dat is veel te weinig om jouw kosten te dekken!! Gooi dat uurtarief omhoog (35 euro per uur bijvoorbeeld??) als er een enkele klant wegvalt is dat jammer, je hebt dan ook minder klanten nodig om aan je omzet te komen en dan ben je nog steeds concurrerend qua prijzen in jouw branche.
  5. Je zegt dat je ongeveer 3750 euro per maand verdient en dat je ongeveer 1250 euro kan aflossen. Kan je toevallig nog bezuinigen op de 2500 euro die je overhoud? Of heb je dat bedrag echt nodig om je vaste kosten voor prive en zakelijk te kunnen blijven betalen (het lijkt mij zo'n hoog bedrag voor iemand zonder personeel en kantoor)? Ik geef mijzelf elke maand 1400 euro loon en dat is ruim voldoende om alle prive kosten mee te dekken bijvoorbeeld. De rest van wat ik verdien hou ik in mijn zaak. Verder zet je neer dat je omzet/uur technisch gezien een aardig bedrag verdient. Hoeveel uur werk je dan daadwerkelijk voor die 3750 euro? Want als je bijvoorbeeld elke week maar 20 uur daarvoor werkt lijkt mij dat je of 1 dag in de week misschien nog een baan erbij kunt zoeken of in die overige tijd nieuwe klanten/producten kan gaan vinden? Wat ik zelf ook zou doen is eerst die 10000 euro verdeeld over 9 partijen proberen af te lossen... Scheelt je al 9 personen die tegen je blijven "zeuren" over het geld. Wordt je in je hoofd misschien wat rustiger van. Veel succes met het nemen van de juiste beslissing(en)!
  6. Ik heb een metaalbewerkings bedrijf, ik maak dus vele producten van metaal ;) Daarnaast ben ik bezig met het starten van een webwinkel voor metalen binnen en buiten meubels, metalen accesoires en nog wat verschillende producten. Deze producten ga ik dus ook zelf produceren.
  7. Ik ben iemand die anoniem vragen stelt, Ik ben ooit begonnen met een vraag over een financiering en wilde hiermee niet herkenbaar op internet staan (al zijn er waarschijnlijk weer knappe koppen die dat weten te achterhalen) Als je mijn naam of bedrijfsnaam zou googlen zou je waarschijnlijk bij de eerste paar resultaten meteen zien dat ik hier vragen stel over een financiering. Geen ramp opzich maar ik wil het gewoon niet. Zo zullen er waarschijnlijk nog vele zijn. Degenen die alleen onder een pseudoniem inloggen om gal te spuwen of iet dergelijks is natuurlijk een ander verhaal. Misschien een gedeelte maken (als dat mogelijk is??) waar je anoniem vragen kan stellen als lid van dit forum? De andere vragen en opmerkingen van mij kunnen inderdaad gewoon herkenbaar op dit forum.. En ik zal binnenkort anders een nieuw herkenbaar profiel aanmaken want dat is wel zo netjes inderdaad ;)
  8. Hallo Christine, dit mailprogramma gebruik ik nu al en werkt inderdaad prima. Enige nadeel was dat als ik via de tablet een mail opende ik deze niet op de pc op de zaak kon zien. Maar dit is natuurlijk opgelost als ik imap gaat gebruiken. Bedankt voor de Tip!
  9. Allemaal bedankt voor de reacties ! :) Ik heb besloten om thunderbird te gaan gebruiken, vanavond probeer ik het programma te installeren op de pc, mijn laptop thuis en op de tablet. Met vriendelijke groet, Peter
  10. Bedankt voor de reacties, Nu ik weet dat ik op het woord imap zoeken moet is me inderdaad een hoop duidelijk geworden. Het programma thunderbird lijkt mij zo op het oog en de reacties die ik erover leest wel wat. Zijn er mensen hier die thunderbird gebruiken? Als er mensen zijn die een ander programma gebruiken of een slimme aanpak hebben om alles geordend in hun mailprogramma te zetten hoor ik dat graag.
  11. Hallo, Ik heb misschien voor jullie een simpele vraag maar ik kom er echt niet uit. Ik heb altijd outlook als emailprogramma gebruikt en ik had maar 1 email adres, ( info@ adres ) Dit beviel destijds best goed maar toen had ik het nog niet zo druk als nu en ik had nog niet zoveel emails per dag/week en kon ik het dus nog goed onthouden/bijhouden. Nu is enkele weken geleden mijn computer gecrashed en heb ik sindsdien alleen nog maar Windows live mail (ik kreeg outlook niet werkend geinstalleerd), ik vindt dit programma (nog) niet echt fijn om mee te werken en ik merk dat ik steeds meer zit te zoeken naar ontvangen en verstuurde mails. Gebruiken jullie verschillende mail adressen om bijvoorbeeld prijsopvragen naar leveranciers te sturen, offerte's naar klanten te sturen, opdrachten naar leveranciers te sturen, opdrachtbevestigingen naar klanten te sturen, adres voor de administratie, enzovoort? (ik ben maar een klein bedrijf trouwens) Of ordenen jullie dit op een heel andere manier? (exel bestand bijvoorbeeld) Verder wil ik graag al mijn mails (dus ook de oudere in de in en uitbox) kunnen lezen en beantwoorden op verschillende plaatsen (thuis, laptop, vakantie) maar dan moet het wel zo zijn dat als ik thuis een offerte maakt en verstuurt ik deze mail ook op de zaak terug kan zien... Hopelijk kunnen jullie mij vertellen hoe ik beter/ makkelijker/ efficienter kan gaan werken. Alvast bedankt voor jullie reacties!
  12. Hallo Hans, Weer bedankt voor uw duidelijke antwoord. Wat u schrijft heeft mijn boekhouder vanmiddag ook allemaal verteld en het gaat inderdaad op die manier geregeld worden. Ik moet alleen nog een keer contact met mijn verzekerings kantoor zoeken want mijn vaste contactpersoon was er vandaag niet. Ik heb diverse verzekeringen lopen en ik wil weten of het verzekerd is als deze jongen ergens schade veroorzaakt bij werkzaamheden maar kan er nog niet wijs uit worden of de verzekering mijn hele bedrijf dekt of alleen mij...
  13. Bedankt voor de reactie's, Ik heb alle links gelezen en ik ben er flink mee geholpen. Ondertussen had ik ook contact gezocht met mijn boekhouder en ik denk dat ik deze jongen inderdaad een oproep contract aan gaat bieden. Dinsdag ga ik nog wel even doornemen met mijn boekhouder welk loon ik precies moet aanbieden. Wel weet ik al wat de loonadministratie gaat kosten en wat de "opstart" kosten zullen zijn als hij het contract opmaakt, aanmeld bij het pensioenfonds, enzovoort. Deze kosten vallen mij mee. Ook moet ik de verzekeringen doornemen, ik verwacht dat bij een oproep contract niet zoveel verzekerd moet worden (bij ziekte hoef ik niet door te betalen) of zie ik dat verkeerd? Ik kan dit soort dingen allemaal wel blindelings door boekhouders, adviseurs en tussenpersonen laten regelen maar ik ben graag zelf ook op de hoogte hoe het allemaal in elkaar zit. Vandaar mijn vragen op dit forum :) Met vriendelijke groet, Peter
  14. Bedankt voor jullie reacties, Ik heb de opgegeven links nog niet allemaal door kunnen lezen maar dat zal ik vanavond zeker doen. Zijn er hier toevallig mensen die met vakantie werkers werken? Bevalt dat of zijn er nog grote nadelen aan?
  15. Hallo allemaal, Ik heb het nogal druk in de zaak en nu meld een bij mij bekende serieuze jongen van 19 jaar zich of ik vakantie werk voor hem heb. Op zich zie ik het helemaal zitten om deze jongen bij mij te laten werken op zijn vrije dagen maar omdat ik er nogal plotseling mee wordt overvallen en nog geen ervaring met personeel heb, heb ik nog enkele vragen. Hoe, wat en waar moet ik allemaal regelen? Verzekering? Contract (vorm)? Urenregistratie? Loonadministratie? Vergeet ik iets belangrijks? Het gaat om werkzaamheden in de metaalbewerking. (lassen, zagen, slijpen, enzovoort) en het kan zijn dat hij weken heeft waar hij maar een enkel uurtje werkt maar het kan ook zo zijn dat hij 40 uur in een week werkt. Met vriendelijke groet, Peter
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept